Går de i ordentligt? Båda två är avsedda för avhärdningsfilter. Så det borde inte vara några konstigheter. Men saltet på bilden kommer i stora pellets som kanske är besvärliga att få ner i behållaren på diskmaskinen.
Jag spekulerar lite nu. Med stora bitar blir det mindre kontaktyta mot saltet och det löser sig långsammare i vattnet. Om detta är ett problem vet jag inte. Det är väl bara att prova. Men hur mycket går det åt? Jag tycket att det brukar vara någon eller ett par gånger om året man behöver fylla salt i diskmaskinen. Varför inte använda diskmaskinssalt?L liamab skrev:
Till diskmaskinen köper du ett eller två paket vanligt diskmaskinsalt för ett par tior.
Följ bruksanvisningen när du häller i. Överblivet salt kan sparas i skafferiet till nästa gång.
Hos oss brukar ta ett helt år innan det skall fyllas på salt igen.
Följ bruksanvisningen när du häller i. Överblivet salt kan sparas i skafferiet till nästa gång.
Hos oss brukar ta ett helt år innan det skall fyllas på salt igen.
risken är att feltema gör en recall på dessa som mycket annat från kina och då sitter du där med din tvättade halsL liamab skrev:
returen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo salt är salt i vardagligt tal
Dvs natriumklorid. Om man sen köper det i fast form, pressad form eller kristallform spelat ingen roll.
Syftar du på renlighet så är det något annat.
Avhärdaren klarar sig utmärkt på vägsalt, vaccumsalt eller vad det nu är för salt
Medlem
· Stockholms län
· 638 inlägg
Trodde verkligen också att det skulle funka på vår då flång nya Siemens förra året - men det verkar som nyare maskiner kan detektera större salttabletter otroligt nog… På vår förra Bosch som installerades 2014 så funkade salttabletterna utan anmärkning.L liamab skrev:
Efter några månader när de stora tabletterna löstes upp (och bevisligen fyllde en funktion även fast lampan inte slocknade) så fyllde jag med det sabla diskmaskinssaltet och mycket riktigt så slocknade saltindikationen efter några dagar.
Medlem
· Stockholms län
· 638 inlägg