Vitvaror
Attitudeswe: 12500kr med 1600 varv centrifugering (series 8) https://www.gransbygden.se/wgb256040-wgb256040?ref=prisjakt
Pandarius: Kom på att vi hade garanti. Han kom idag, konstaterade smuts i pumpen, rengjorde den och nu fungerar den. Konstigt nog så var han chockad över hur ny maskinen var och sa även att vi får se om pumpen håller 🙄 så vi får hålla tummarna! 😊 nu vet jag vart pumpen sitter så kan öppna den själv nästa gång
Annalundqvist: [citat] Tack! Det var ett lock kvar i blandaren hos oss som hindrade vattnet. Skönt att det löst sig för båda.
Sonny82: [citat] Tack så mycket för hjälpen, ja det är ingen billig sak att fixa med alla delar kostar mycket, men ej så lätt ersätta den när den är inbyggd den har ju ej direkt standar mått samt en ny kostar alldeles för mycket att köpa.
returen: [citat] vill minnas att elx rekomenderade inte under 6C i kylen, har det frusit kan det ta något dygn innan det tinar
chris_m: Uppdatering: När jag skruvade upp luckan till k-kort hittade jag en andra likadan sladd som gick till andra sidan dörren (för att kunna skifta dörröppningssida) otroligt praktiskt med inbyggd backup! Tog ett par minuter att fixa och sparade 2100 spänn för reparation…
MathiasFr: Finns det plats att få in lillfingret för att lätta på tätningslisten så att luften kan komma in när ni ska öppna dörren så är det lätt att öppna.
Bulle333: Tack svar och tips. Lyckades lösa problemet. Der var slangen från trumman till pumpen som var igensatt. Rengjorde och har fungerat sedan dess.
returen: [citat] det är inte fläkten bak i skåpet den brukar gå sönder annars får du gåpå kretskortet som sitter vid golvet
returen: [citat] F0 är nivåfel helt död är oroväckande i20 och iF0 kan vara skit i brunnen eller silarna eller både och men död.... annars rätt bra maskin från zanussi
returen: [citat] TS har nog fixat detta nu efter ett halvår
returen: [citat] är det kalk på elementet så märker du ingenting förrän det gått sönder trolig med dålig elektronik är den bygd i Tjeckien?
chris_m: Uppdatering. Reparatör kom och knackade på pumpen genom filterluckan. Då startade den. Så han bytte pump och fakturerade 2095. Vi hoppas det löste problemet.
Hammarfall: Lösningen även om det är väldigt pinsamt att erkänna: För att få bort maskinen så lossade jag på ett antal skruvar. Fyra av dessa skulle inte lossas. Efter att jag bytte slang så sprutade det helt enkelt genom hålen, så lösningen var bara att skruva fast skruvarna igen.
returen: [citat] absolut men det finns massor av reservdelar kvar till denna mycket fler än som behövs alla slitdelar finns mm. saknar ingenting egentligen
pelpet: Fick bli den LG jag tänkt mig från början. LG körde en cashback-kampanj som gjorde maskinen 750 kr billigare än Frigor. I övrigt kunde jag inte se några avgörande skillnader mellan dem, men jag tyckte LG-maskinen var lite snyggare.
returen: [citat] det är en hel del meck iom att du har snickeriluckan kan ta nån timme om man har otur men trägen vinner
returen: nä j [citat] nä jag såg det sen att den har utgått
returen: [citat] du kan fylla på R600A och se om det hjälper absolut men det kommer ganska omgående läcka ut igen
returen: [citat] motorstyrningen beko = acelik och är inte mycket att satsa på
returen: [citat] aquastoppen är det bara byt vanligt fel
returen: [citat] har aldrig hört talas om någon begagnad ,arknad
xxargs: Grundproblemet som startar det hela är ofta att listerna runt luckan har hårdnat och det börja bli glipa även när locket är stängd. Har frysboxen frostat så mycket att det tar sig igenom lockets tätningar med en viss tjocklek så går det fort sedan då is leder kyla (värme) väldigt mycket bättre än luft och till sist når en gräns där kyla och påslagen kondens och uppvärmning
returen: [citat] det uppfattade jag inte från början Jo dessa absorptionsskåp är populära när det skall vara tyst typ minibarer eller bodelar samt då enda energimöjligheten är gasol. tillverkas fortfarande av waeco/domestic vanligaste felorsakerna är gasbrännare /tändning elpatronerna eller cirkulationsproblem cirkulationsproblemet kan lösas temporärt med att skaka på skåpet av två
returen: [citat] som sagt garanti kinesiskt kretskort gjort sitt