Vitvaror
Matti_75: Du kan ju gå ner i dimension på avloppsröret
returen: [citat] det kan vara pressostaten som sitter på motorn
sevenfifty: [citat] Tack för tipset. Våran kyl/frys har läckt vatten framtill på golvet alldeles för länge så den har skadat parketten. Nu är frysdelen avfrostad å golvet tar jag en annan dag 😄
Avemo: [citat] Det är ett generellt schema för inkopplingen. Det visas tre sätt att bygla för användning med en, två eller tre faser i matningen. Det är nu kopplat enligt alternativet för tre faser. Problemet som nämns i trådstarten är att spisen internt bara använder två faser. Därför är det är svårbegripligt varför det finns skissen 3N~. Det blir ingen som helst skillnad i spisens
Johan Gunverth: Japp. Jag har använt modellbyggarlim som smälter plasten. Visa delar i handtaget är också PC och ABS enligt märkningen. Munstycket för att fästa verktygen är dock PS. Där satt en packning för att hålla tätt och den finns naturligtvis inte som reservdel. Nästa gång går det sönder någon annan stans och till slut är allt en enda stor lagning som inte klarar någon som helst
Tomture61: Öppnar alltid tvättmedelsfacket på tvättmaskinen när den inte jobbar. Diskmaskinen får stå lite öppen (ej stängd dörr)
returen: [citat] 9-år är mycket över förväntad livslängd
returen: [citat] enklast är att fråga säljaren under besiktningen ofta står det i något dokument av mäklaren att vitvarorna bör bytas
hbokedal: [citat] [/QUOTE] Det är en besynnerlig liten maskin det här. Jag började med 5C, skruvade isär dränpumpen och hittade ett halvt buntband i impellern. Toppen tänkte jag, lättlöst! Men, det var där problemen började, larmade på läckage i maskinen, trots att det inte var blött nånstans. Vände och vred på eländet och letade, slog ihop den igen och sen var den, som sagt, tvärdöd...
tergo: [citat] är den 1,5 år gammal så har du garanti på maskinen
Herr Klocka: [citat] Tack! Ruskigt läcker den där. Synd att den inte levererar som den borde
peter_65: Jag frågade Siemens kundtjänst och dom svarade föredömligt snabbt. Lägger in svaret här i fall någan annan undrar samma sak i framtiden : Hej, den löser upp sig själv när skåpet ”frostar” av första gången. Är för att skydda under transport. Den kan de ta bort om de vill. Trevlig dag!
returen: [citat] den är ju ingen riktig woods det är ju kinesisk import inga förväntningar
Ewa_o_Tobbe: Nähe, hjälpte inte med att strömmen var av i 45 min. Blev inte varm och värdena på sensorn är bra. Fan. Någon som vill köpa en diskavsköljningsmaskin. Extra billig i drift eftersom den sköljer i kallt vatten….
Peter321: Haha, jag löste det. Det var bestickbrickan som hade halkat fel och då tryckte mot luckan. Fel [bild] Rätt [bild]
returen: [citat] när spänningsregulatorn lägger av på kretskortet brukar det vara definitivt. omöjligt att gissa vad som hänt din men semesterbehovet kan uteslutas
Kanelbullen123: [citat] Ah, verkar som andra haft liknande fel med denna, Och att Bosch inte lyckats fixa det [bild]
Roobiiiiin: Ja för tänker är inte den över spolarmen där så sprutar vattnet från baksidan mot lucka
returen: [citat] klart att det är massor av olika med olika kvalitetskrav se bara på den du har den är sned och trasig definitivt tillverkad utan kvalitetskrav köp den jag skrev det är även den som elx har bytt ut till i dessa torktumlare
Thomas_Blekinge: Köpt ny tvättmaskin. Nån som vill ha en Elektrohelios med trasig pump? Troligen enkelt att laga. Finns ingen elektronik i maskinen som kan paja.
returen: [citat] botten är väldigt pillig att ta bort
Jongran: Jag vill minnas att det i beskrivningen av fläkten (man kan säkert hitta den på nätet) så fanns det instruktioner för hur man anslöt till ventilation, om det är mekaniserad frånluft eller va det heter. Här kommer bild! Den sista visar hur vi gjorde, det är inget jag stör mig på i efterhand, tvärt om är det ju rätt skönt o kunna döda fläkten om ngt händer. Lite svårt att visa
returen: [citat] minst 5 års garanti kanske en bosch i serie 6