Vitvaror
returen: [citat] en del av tanken på vänster sida
TypRätt: Har ett IQ700 skåp och det är helt tyst större delen av tiden. Ibland hör man lite gurglande och att den surrar på som om den kör något sorts program men mestadels hörs det inte alls inte ens mitt i natten och även här öppen planlösning mellan kök och vardagsrum.
hildingvi: [citat] Tack, den var placerad på baksidan där el kontakten går in på min modell. Gjorde ett säkringsbyte och micron fungerar igen
Lingonlisa: Hej! Det tog 2 timmar ungefär sen började det bli kallare och nu är det 6 grader, verkar funka. Tack för hjälpen!
returen: [citat] 1900 efter RUT möjligtvis bara plast i botten av denna inga vassa kanter men du har rätt i en sak att den är mycket lätt att komma åt
returen: [citat] om du vill förklara varför detta är viktigt? förutom på toppmatade som har det, så skall jag gör allt för att försöka förklara detta för dig!
Harald Blåtumme: [citat] Det var likadant här med gamla spisen med gjutjärnsplattor. Oklart vad den hade för effekt men det räckte fint med 1,5mm2 kulo (3 faser plus jord) avsäkrat 10A. Aldrig några problem med lösta säkringar. Nu var specen på den nya spisen betydligt högre, skulle vara avsäkrad 16A samt nolla krävdes. Därför gjorde vi bytet av kablage till 2,5 mm2 samt satte en ny
returen: [citat] synd att du inte vet vad du talar om din kunskap och erfarenhet har mycket i övrigt att önska gå och trolla någon annanstans
returen: [citat] absolut en rätt vanlig lösning tom att den ena är en kyl
returen: [citat] ser ut som lite rost lagret måst föra en herrans massa oljud kanpt idee till rimliga peningar att laga denna
Fairlane: Har haft lite för mycket att göra under veckan, men det verkar som att maskinen gjort sitt. Känns som att kretskortet gett upp och då får det vara. Får se om jag kan hitta en vettig maskin på black week
returen: [citat] skulle behöva se detta med egna ögon då det är en fysikaliskt omöjlighet att det rinner vatten ur dessa slangar under tömning
returen: [citat] bakom de röda sladdarna mellan saltbehållare och brunn
H_MiaMaria: [citat] Återigen, stort tack! Fick hem pressostaten idag, bytte ut den gamla, och nu kör jag andra felfria disken på raken!! Wohoo! 👏🏻 👏🏻 👏🏻
returen: [citat] Ja får väl svar i brist på annan regeln brukar spricka sitter i luckan och är lätt att byta https://shop.electrolux.se/search?text=1526377054
returen: [citat] inget bra svar på detta jag har kollat åtskilliga kretskort i dessa maskiner efter kallödningar och aldrig funnit detta men nån gång... det har ej heller hjälpt att löda om misstänkta punkter jag tror mer att det har med sensingkretsarna att göra där de kommer från kina eller själva reläerna vilka är rätt enkla att byta (kinesiska)
Boggi: [citat] Jag kör också Miele på både tvätt (nu 35+ - och går som en klocka), torktumlare (nu 35+ men fick byta fläkt för några år sedan på grund av jordfel - fick dock en ny fläkt) och diskmaskin (nu drygt 15 år). På diskmaskinen fick jag dock fel på huvudpumpmotorn efter ca 7 år. Jag hänvisade till deras broschyr att den var byggd för 20 år - och efter diverse kommunikation,
returen: [citat] HaHa nä du kan inte jämföra med en toppspecad model IQ700 som kostar över 15000.- EDIT: Jag tittade på reservdelslistan och det skall faktiskt vara en halv tunn isolermatta uppepå och höger sida
returen: [citat] stannar maskinen under drift när du öppna luckan?
cazz: [citat] Hmm ok, är ju främst ismaskinen jag tänkte är ett stort plus för mig. Är just en LG jag tittar på som har ett väldigt bra pris just nu.
matslew: [citat] Det är flatstift. Nu har jag monterat ihop maskinen och kör den, så jag kan inte ta någon bild. Men tack för bra tips! :-)
Jocke Best: [citat] Så ser det ut hos oss med. Tack vare mörkgrå skåp så är det inte så iögonfallande. Funderade ett tag på att ta upp ett hål i gipsskivorna i väggen bakom, men störde mig tyvärr för lite för att det skulle bli av.
returen: [citat] alltid bäst att frånskilja helt och inte bara i panelen
returen: [citat] de är duktiga på dammsugare men har även haft skitmodeller även om det är mer ovanligt