Jag har en inbyggnad ugn från Husqvarna / electrolux där jag tycker att undervärmen beter sig konstigt.
När jag startar snabbuppvärmning av ugnen så stängs undervärmen av. När jag avaktiverar snabbfunktionen så startar undervärmen igen.
Vad kan det vara för något fel?
Någon som har tillgång till elschema?

Det är en Husqvarna electrolux Reginett Salvia 944 182 088

Har den fungerat annorlunda tidigare? Är du säker på att något är fel? Det skulle kunna vara så att den skulle behöva en större säkring för att driva alla element samtidigt och därför är byggd för att inte göra det.

A Avemo skrev:
Har den fungerat annorlunda tidigare? Är du säker på att något är fel? Det skulle kunna vara så att den skulle behöva en större säkring för att driva alla element samtidigt och därför är byggd för att inte göra det.
Jag har köpt den begagnadn men har en likadan sedan tidigare och den startar undervärmen på. Den andra är uppe i temp 225gr efter 10n minuter den "nya" är inte uppe i temp efter 15minuter.

G Gotland85 skrev:
Jag har köpt den begagnadn men har en likadan sedan tidigare och den startar undervärmen på. Den andra är uppe i temp 225gr efter 10n minuter den "nya" är inte uppe i temp efter 15minuter.
undervärme går EJ vid snabbstart

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.