Till Bosch/Siemens/Constructa skåp kan man köpa styckvis ner till minsta skruv/fjäder/täckhatt... Förvånande om man inte kunde det till Miele. Ring och hör med dem, finns sprängskisser på allt nuförtiden.

På Miele's websida står det att Mölndals butiken har öppet tisdag-fredag (dvs stängt måndagar), det stämde inte när jag frågade vid besök idag tisdag.
Det finns inga reservdelar i Mölndal, allt skickas från Stockholm när kunden har beställt det.
I Mölndals butiken fick jag besked att det skickas till deras butik och när jag ringde till reservdelar 08-56 22 93 60 fick jag beskedet att för privatkunder postas beställningen direkt till kund.
Priset som jag fick i Mölndalsbutiken stämde inte med det pris jag fick av reservdelskillen.
Skall bli intressant och se om jag får rätt fjäder till dörrhandtaget.
Priserna som olika web butiker (ej Miele) ligger minst 100% över vad Miele tar (oavsett om det är Mölndalsbutikens pris eller reservdelskillens pris).

P
Mm miele har lite annan syn på eftermarknaden än övriga aktörer minst sagt och i synnerhet i prissättningen.

Lite skrämmande hur omogon reservdelsmarknaden är på internet:
*jag fann inga sprängskisser för Miele kylskåp K8852SD
*Miele har ingen internetbutik
*internetbutiker som säljer vridfjädern har ett pristillägg på 300-400%

Nåväl mha fysiskt besök på Mölndalsbutiken lärde jag mig att Miele har centralt lager.
När jag ringde reservdelslagret visste killen direkt vad jag behövde samt att leverans sker till privatpersoners bostad.
När jag så fick reservdelen hemsänd kom den dagen efter beställning med en instruktion på 13 olika språk och beskrivning hur man får isär handtaget.
Det enklaste sättet kan vara att öppna kylskåpsdörren och sätta in en liten träbit, "stänga handtaget" så att sliden försiktigt lossar.
Mieles pris var helt okej, 120 kr inkl moms och transport, tummen upp för Miele.

Vridfjäder artikel 7017171

• Gilla
Bättre_själv_än_köpa_tjänster och 2 till
  • Laddar…
S stefan_o skrev:
Gjorde ytterligare ett försök och fick loss sliden hel, puh, ibland tar jag i och drar sönder plastdetaljer för att jag inte förstått hur de sitter ihop (till exempel clips till dörrfoder i bildörrar).

Öppnade dörren på vid gavel
Tog i lite lagom extra och drog plastsliden rakt i den riktning som den rör sig då man normalt vill öppna dörren.
Tusen tack för den här tråden.
Det här var hjälpsamt så här tio år senare! Tack!

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.