Locket till diskmaskinstabletten går ej att stänga längre, kan man lägga tabletten på golvet eller i bestickfacket?

Öppet fack i diskmaskin där locket för diskmaskinstabletten inte går att stänga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Claes Sörmland
  • Gilla
Ursuz81 och 1 till
  • Laddar…
P
Risken är att fördiskarna tar slut på diskmedlet och inget är kvar till huvuddisken

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Risken är att fördiskarna tar slut på diskmedlet och inget är kvar till huvuddisken
Ok tack för svar

P
Y yuphin skrev:
Ok tack för svar
Eller sätt dit en ny lucka

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Eller sätt dit en ny lucka
Kostar 800kr

Jag har aldrig lagt i tabletten i lådan och det blir alltid rent ändå. Kör dock allid på minst 60gr

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Jag har aldrig lagt i tabletten i lådan och det blir alltid rent ändå. Kör dock allid på minst 60gr
Körde 60grader snabbprogram med YES tabletten på golvet och det verkar ha gått bra

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
P
Y yuphin skrev:
Kostar 800kr
90.-

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
90.-
Hmm..men vet man om det är själva locket som det är fel på, eller den låsmekanismen som ju inte sitter på locket?

Jag har exakt likadan lucka som inte heller går att stänga. Felet på min är att den minimala 'låsklacken' på luckan som den vita flärpen ska fastna i har nötts ner.
Jag har tänkt karva ur lite plast så det blir en ny kant där, men har inte orkat...
Tills vidare kastar jag bara in tabletten, men vi kör med den svårupplösta varianten som överlever fördisken i kallt vatten.

• Gilla
Stefanstips och 1 till
  • Laddar…
H
useless useless skrev:
vi kör med den svårupplösta varianten som överlever fördisken i kallt vatten.
Vilket märke / variant är det?

• Gilla
yuphin
  • Laddar…
EddieHansson
Byt till pulver. Halva priset och du kan dosera efter mängd :)

• Gilla
yuphin och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Var placerar du pulvret?

EddieHansson EddieHansson skrev:
Läste du något inlägg innan du svarade? Häller man i pulver kommer det garanterat att försvinna ut i fördisken. Helt meningslöst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.