Inga lampor lyser på isdispensern
Just nu, Startat om , går sakta till minusgrader,15 plus nu
Någon som har ideer
mvh
Bengt
Just nu, Startat om , går sakta till minusgrader,15 plus nu
Någon som har ideer
mvh
Bengt
Tack för tipsenreturen skrev:
Håller just nu att lossa toppanelen på skåpet, när jag fick ett tips från dig.
Har tryckt in E knappen nu, ingenting händer.
Fattar inte vad som hänt, som jag skrev tidigare, i inlägg,
som sagt, hämta is, såg displayen stod på plus,
ordnade bort frysvarorna, stängde skåpet, har gjort om, väntat i 2 dygn, startade upp, minus 20,
Kollat anslutningsboxen, ser ok ut, inget vatten in, ? pga vad isdisensern? , inget lyser, inget på isdispensern, knappar och lampor, har tryckt på kabeln på gångjärnet ner till disp.. ,nada
Ska fortsätta med toppen nu,
Tackar för all hjälp man kan få,
Mvh
Bengt
B bengt nolen skrev:Tack för tipsen
ordnade bort frysvarorna, stängde skåpet, har gjort om, väntat i 2 dygn, startade upp, minus 20,
Kollat anslutningsboxen, ser ok ut, inget vatten in, ? pga vad isdisensern? , inget lyser, inget på isdispensern, knappar och lampor, har tryckt på kabeln på gångjärnet ner till disp.. ,nada
Mvh
Bengt
på denna vill jag minnas att man går in i menyn och stegar fram till av/
eller håller inne nån knapp såa tt det kommer upp en fylld symbol rektangel
på ismaskinB bengt nolen skrev:Tack för tipsen
Mvh
Bengt
eller håller inne nån knapp såa tt det kommer upp en fylld symbol rektangel
Isdispensern , hittar inget för att för att lossa den, från dörren, utan att förstöra för mycket
Är det E knappen eller ok knappen uppe vid kontrollpanelenreturen skrev:
Återgår till toppanelen
Jag tror inte att jag vill bryta upp toppen, såg ganska fullt ut där
Har inte hittat något mer inlägg och mer hjälp, fick tips på att trycka fram en rektangel i displayen som var fylld vet inte om det går att stega bort den,(enligt bruksanvisningen, blinkar vid larm). Den blinkar inte, fast fylld. Kan ej svara att jag har avaktiverat den.
En fråga?, på korten som finns uppe under toppanelen, finns det någon säkring på dom.
Frysen står på minus 21.
Reparatör ganska ointresserad.
Vet inte vad men ska göra.
Om inget fungerar, vad ska man köpa för märke, verkar vara 90 cm skåp med samma funktioner, is, kolsyrat vatten .
mvh Bengt
En fråga?, på korten som finns uppe under toppanelen, finns det någon säkring på dom.
Frysen står på minus 21.
Om inget fungerar, vad ska man köpa för märke, verkar vara 90 cm skåp med samma funktioner, is, kolsyrat vatten .
mvh Bengt
Någon som har servicemanual
mvh igen
Bengt
mvh igen
Bengt
kommer inte ihåg om rektanglen skall vara fylld eler tom när ismaskinen är påB bengt nolen skrev:Har inte hittat något mer inlägg och mer hjälp, fick tips på att trycka fram en rektangel i displayen som var fylld vet inte om det går att stega bort den,(enligt bruksanvisningen, blinkar vid larm). Den blinkar inte, fast fylld. Kan ej svara att jag har avaktiverat den.
Frysen står på minus 21.
mvh Bengt
prova att släcka den och tända den igen
du får omedelbar kvittens om dispensern tänds