Tvättprogramet kulörtvätt 40-60° ska gå från C till till strecket efter F men stannar redan vid D kan det bero på drivremens skick den har små sprickor å några år på nacken hängt med sen -92. Ett genibygge
Så ingen skillnad, den stannar på D , oavsett vilken temp som ställs in, då kan det vara att den inte känner av tempen som den ska och fortsätter eller så är en kugg i växellådan som gett sig för att mata vredet vidare. I övrigt kan jag inte säga något.
Då känner den inte av tempen rätt på 60 C , vattnet kallt, lite lurigt med bara en givare, som kopplas in med olika motstånd för att lura givaren. Så ett tips att givaren sagt upp sig,gåratt byta eller ett motstånd som gett sig. Kan du hitta givaren, så går det testa den med en hårtor, samt kyla med is från frysen.M mk1 skrev:
Tack för tipsen Mvh JariJ jonaserik skrev:Då känner den inte av tempen rätt på 60 C , vattnet kallt, lite lurigt med bara en givare, som kopplas in med olika motstånd för att lura givaren. Så ett tips att givaren sagt upp sig,gåratt byta eller ett motstånd som gett sig. Kan du hitta givaren, så går det testa den med en hårtor, samt kyla med is från frysen.
lyssna nu inte på felaktiga och irrelevanta rådM mk1 skrev:
den har ett mekaniskt programverk, dessa slits
D är sköljprogrammet
den kan stanna för att det tar för lång tid att ta in den ökade mängdens vatten
den kan stanna för att den inte tömmer
den skall centrifugera innan sköljningarna och är det fel på motorkolen kan det vara orsaken
hade det varit värmen så hade det hänt långt innan det vet ju alla...nästan
utom de som sprider skit på forumet alltså
Ja just det
den har ju en termostat vilket är det normala med programverksmaskiner det vet ju alla gamlingar oxå
så dyngan med att montera motstånd hit och dit är helt irrelevant.
Maskinen är för övrigt byggd i Frankrike på 80-talet
den är lite unik mtp åldern för den har ett separat motorstyrningskort
detta kort kan få dåliga lödningar så att centrifugeringen inte kommer igång , värt att kolla
Franska produkter är just franska produkter
Man kan ha tur och få den 10000é som fungerar vilket denna uppenbart gjort vilket är kul att se
de övriga 99999 maskinerna har gått ur tiden redan på 90-talet
den har ju en termostat vilket är det normala med programverksmaskiner det vet ju alla gamlingar oxå
så dyngan med att montera motstånd hit och dit är helt irrelevant.
Maskinen är för övrigt byggd i Frankrike på 80-talet
den är lite unik mtp åldern för den har ett separat motorstyrningskort
detta kort kan få dåliga lödningar så att centrifugeringen inte kommer igång , värt att kolla
Franska produkter är just franska produkter
Man kan ha tur och få den 10000é som fungerar vilket denna uppenbart gjort vilket är kul att se
de övriga 99999 maskinerna har gått ur tiden redan på 90-talet
Har haft isär den en gång kolen var som nya manreturen skrev:
Ja just det
den har ju en termostat vilket är det normala med programverksmaskiner det vet ju alla gamlingar oxå
så dyngan med att montera motstånd hit och dit är helt irrelevant.
Maskinen är för övrigt byggd i Frankrike på 80-talet
den är lite unik mtp åldern för den har ett separat motorstyrningskort
detta kort kan få dåliga lödningar så att centrifugeringen inte kommer igång , värt att kolla
Franska produkter är just franska produkter
Man kan ha tur och få den 10000é som fungerar vilket denna uppenbart gjort vilket är kul att se
de övriga 99999 maskinerna har gått ur tiden redan på 90-talet
Haft isär den en gång kolen var som nya, programverket blir nästa. Brukar sålla bland råden man får. Bara en plåtskruv med fel längd på fel ställe vid ihopsättning räcker för att ett fel skapas, det går kablage längs ramstolparna. Användare=felskaparereturen skrev:
lyssna nu inte på felaktiga och irrelevanta råd
den har ett mekaniskt programverk, dessa slits
D är sköljprogrammet
den kan stanna för att det tar för lång tid att ta in den ökade mängdens vatten
den kan stanna för att den inte tömmer
den skall centrifugera innan sköljningarna och är det fel på motorkolen kan det vara orsaken
hade det varit värmen så hade det hänt långt innan det vet ju alla...nästan
utom de som sprider skit på forumet alltså
Klicka här för att svara


