Tvättprogramet kulörtvätt 40-60° ska gå från C till till strecket efter F men stannar redan vid D kan det bero på drivremens skick den har små sprickor å några år på nacken hängt med sen -92. Ett genibygge
 
  • Tvättmaskinspänel med inställningar för kulörtvätt och temperatur, justerat programsteg indikerar problem med drivremmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinens kontrollpanel med programväljare visar inställningar för kulörtvätt och grader, med markering vid position D.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fortsätter vredet att gå om du vrider över lite. Blir det lika även med olika inställd temp.
 
  • Haha
returen
  • Laddar…
Ja vredet fortsätter om jag vrider fram det, vid 40° går den färdigt vid 60° stannar den vid D som du säger
 
Så ingen skillnad, den stannar på D , oavsett vilken temp som ställs in, då kan det vara att den inte känner av tempen som den ska och fortsätter eller så är en kugg i växellådan som gett sig för att mata vredet vidare. I övrigt kan jag inte säga något.
 
Programmet går färdigt vid 40° stannar vid D på 60° så det är skillnad vid olika temp, tyckte vattnet var kallt vid 60° nånting med vredet eller tempen som du säger tack
 
M mk1 skrev:
Programmet går färdigt vid 40° stannar vid D på 60° så det är skillnad vid olika temp, tyckte vattnet var kallt vid 60° nånting med vredet eller tempen som du säger tack
Då känner den inte av tempen rätt på 60 C , vattnet kallt, lite lurigt med bara en givare, som kopplas in med olika motstånd för att lura givaren. Så ett tips att givaren sagt upp sig,gåratt byta eller ett motstånd som gett sig. Kan du hitta givaren, så går det testa den med en hårtor, samt kyla med is från frysen.
 
J jonaserik skrev:
Då känner den inte av tempen rätt på 60 C , vattnet kallt, lite lurigt med bara en givare, som kopplas in med olika motstånd för att lura givaren. Så ett tips att givaren sagt upp sig,gåratt byta eller ett motstånd som gett sig. Kan du hitta givaren, så går det testa den med en hårtor, samt kyla med is från frysen.
Tack för tipsen Mvh Jari
 
J jonaserik skrev:
Fortsätter vredet att gå om du vrider över lite. Blir det lika även med olika inställd temp.
tempen har inget med sköljningarna att gör så ge dig
 
M mk1 skrev:
Tack för tipsen Mvh Jari
lyssna nu inte på felaktiga och irrelevanta råd
den har ett mekaniskt programverk, dessa slits
D är sköljprogrammet
den kan stanna för att det tar för lång tid att ta in den ökade mängdens vatten
den kan stanna för att den inte tömmer
den skall centrifugera innan sköljningarna och är det fel på motorkolen kan det vara orsaken
hade det varit värmen så hade det hänt långt innan det vet ju alla...nästan
utom de som sprider skit på forumet alltså
 
  • Gilla
mk1
  • Laddar…
Ja just det
den har ju en termostat vilket är det normala med programverksmaskiner det vet ju alla gamlingar oxå
så dyngan med att montera motstånd hit och dit är helt irrelevant.

Maskinen är för övrigt byggd i Frankrike på 80-talet

den är lite unik mtp åldern för den har ett separat motorstyrningskort
detta kort kan få dåliga lödningar så att centrifugeringen inte kommer igång , värt att kolla

Franska produkter är just franska produkter
Man kan ha tur och få den 10000é som fungerar vilket denna uppenbart gjort vilket är kul att se
de övriga 99999 maskinerna har gått ur tiden redan på 90-talet
 
returen returen skrev:
Ja just det
den har ju en termostat vilket är det normala med programverksmaskiner det vet ju alla gamlingar oxå
så dyngan med att montera motstånd hit och dit är helt irrelevant.

Maskinen är för övrigt byggd i Frankrike på 80-talet

den är lite unik mtp åldern för den har ett separat motorstyrningskort
detta kort kan få dåliga lödningar så att centrifugeringen inte kommer igång , värt att kolla

Franska produkter är just franska produkter
Man kan ha tur och få den 10000é som fungerar vilket denna uppenbart gjort vilket är kul att se
de övriga 99999 maskinerna har gått ur tiden redan på 90-talet
Har haft isär den en gång kolen var som nya man
returen returen skrev:
lyssna nu inte på felaktiga och irrelevanta råd
den har ett mekaniskt programverk, dessa slits
D är sköljprogrammet
den kan stanna för att det tar för lång tid att ta in den ökade mängdens vatten
den kan stanna för att den inte tömmer
den skall centrifugera innan sköljningarna och är det fel på motorkolen kan det vara orsaken
hade det varit värmen så hade det hänt långt innan det vet ju alla...nästan
utom de som sprider skit på forumet alltså
Haft isär den en gång kolen var som nya, programverket blir nästa. Brukar sålla bland råden man får. Bara en plåtskruv med fel längd på fel ställe vid ihopsättning räcker för att ett fel skapas, det går kablage längs ramstolparna. Användare=felskapare
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.