hej ja ska köpa en ny spis såhär ser mitt uttag ut i köket (bild 1)
så här ser uttaget på spisen (bild 2)
såhär ser nya ut (bild 3)
Spisen ja ska köpa är en begagnad.
hur gör jag?
så här ser uttaget på spisen (bild 2)
såhär ser nya ut (bild 3)
Spisen ja ska köpa är en begagnad.
hur gör jag?
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Det ska va lungt att stoppa in den nya i uttaget då den nya(begagnade du ska köpa) saknar nolla vilket gör att den är en vanlig trefas spis, värre om det varit tvärt om då du måste kolla med spänningsprovare om du har alla faser och nolla framdraget, kan du iofs göra nu med skadar ju inte
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 767 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 767 inlägg
Är det en spis med 400V elementspänning, vilket kabeln utan nolla tyder på, så går den inte att ansluta till ett enfasigt system i Sverige då man enbart kan få ut 230V, även om man skulle koppla in nollan. Vi har 400V mellan faserna, men då måste som sagt det komma in mer än en fas i lägenheten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden