8 356 läst ·
63 svar
8k läst
63 svar
Underhålla eller byta tvättmaskin
Nu var det kanske remskivesidan som var sämst på min, minns inte, men jag hade en vattenläcka som innebar att det droppade lite vatten på min motor vilket skyndade på processen att förstöra lagren. Så var inte bara naturligt åldrande/slitage i mitt fall.returen skrev:
dessa lager håller 15 år oavsett vatten eller inteJ JFrisk skrev:
Medlem
· Gävleborgs Län
· 35 inlägg
Maskinen åter på banan igen, funkar perfekt Bytte bara remskivelagret. Var lite osäker på hur långt lagret skulle skjutas på axel. Spår syntes en bit upp. Värmde lagret något på kaminen, kanske 60-70 grader. Då nästan trillade det i botten och fastnade där, när det kyldes. Kanske det blev större axialspel då (men det ska vara ett spel, det finns fjäderbrickor som styr).
Tredje reparationen, tidigare har det varit värmeelement och omlött kretskort. Inget dyrt alltså.
Tredje reparationen, tidigare har det varit värmeelement och omlött kretskort. Inget dyrt alltså.
nu går den i 15 år tillV vedbodgubben skrev:Maskinen åter på banan igen, funkar perfekt Bytte bara remskivelagret. Var lite osäker på hur långt lagret skulle skjutas på axel. Spår syntes en bit upp. Värmde lagret något på kaminen, kanske 60-70 grader. Då nästan trillade det i botten och fastnade där, när det kyldes. Kanske det blev större axialspel då (men det ska vara ett spel, det finns fjäderbrickor som styr).
Klicka här för att svara