En uppskattningsvis 5 år gammal torktumlare av modell Siemens IQ300 har slutat att fungera, tvätten blir inte torr. Maskinen fungerade bra men tappade plötsligt funktionen. Inga felmeddelande i displayen och allting tycks fungera.
Trumman snurrar, det kommer varmluft och det hörs inga missljud.
Har öppnat upp vattenttråget och rengjort kondenspumpen samt givare
Alla dammfilter är rengjorda (det satt mycket skit i dem)
Har hällt vatten direkt in till värmeväxlarpaketet och vid igångsättande pumpas det upp till det tömmningsbara vattenkärlet så pumpmekanismen tycks fungera OK
Misstänker att det är värmeväxlaren som inte fungerar och inte kan kondensera ut fukten från den fuktiga luften.
Hur går jag vidare i felsökningen?