2 283 läst ·
27 svar
2k läst
27 svar
Nu gav frysen upp efter sju år.
B Bombus pratorum skrev:
B Bombus pratorum skrev:
B Bombus pratorum skrev:
jävla skitserver, laggar fanB Bombus pratorum skrev:
EU kan inte göra något gott alls för medlemmarna
tyskland styr och ser bara till att sverige betalar dyrt för deras totalt misslyckade energipolitik
EU har en speciell plats i helvetet
SWEXIT
Krav? Tänker du då att det ska gälla all elektronik? Bilar? Byggmaterial? Du kan få köpe en tvättmaskin utav mig med 10 års garanti men då kommer den köste typ 50k.H HEM2121 skrev:
Många sådana här skåp behövde lite extra isolering runt ett rör men jag antar att du haft ute service som har kontrollerat detta? Enkelt åtgärdat (Om man vet om det).janwide skrev:
Idag var det dags. Vår knappt sju år gamla frys från Elektro Helios gav upp. Nästan skönt att få byta märke! Den har krånglat mer än någon annan vitvara vi ägt. Trots att den ska vara självavfrostande har vi behövt avfrosta manuellt minst 1 gång per år. Emellanåt har den varnat för hög temperatur men efter "omstart" har allt funkat som vanligt.
Kanske ett måndagsexemplar. Men aldrig mer Elektro Helios för oss.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Nu blir det tävling. Jag har ett frysskåp som jag använder som komplement. Står i en sval källare och fungerar som den ska efter 51 år. Från 1974 alltså. Husqvarna Royal👍.Isakare skrev:
Lite OT, men apropå hållbarhet.
Granne med dålig koll hur det är att bo i bostadsrätt frågade på årsmötet när kyl o frys skulle bytas " listerna börjar bli dåliga"
Förklaringen blev ju att han för byta själv, men han fick även frågan "du har väl bytt tidigare??"
Nää.
Han hade kvar skåpen som stod där när husen byggdes och han flyttade in 1993.
29 år gamla och de funkade fint !!!
Det är så gammalt att om det går sönder nu så blir åldersavdraget så stort att du måste betala försäkringsbolaget 20 000 kr.L lob skrev:
Miele säljer 125 månaders garanti (>10 år) för +4000 kr på deras 16000 kr tvättmaskiner. Så 20000 kr blir det, men inte 50000 kr.K Knorren skrev:
Min farfars far fick en frys av sin farfarsfar som han i sin tur ärvt av en mamutjägare i släkten. Den använder han fortfarande och den är kallare än någonsin tidigare.L lob skrev:
Absolute, det prylar som vi är mest beroende av ska kosta lite och hålla länge. Service och reparation är helt normalt.H HEM2121 skrev:
Mycket bra. Önskar bara att de hade bakat in det i priset och kört det på hela sitt sortiment.S sjoelund skrev:
Klicka här för att svara