P
FreddanF1 FreddanF1 skrev:
Nu beställde jag en Siemens för 10k iq700. Hoppas den kommer att funka. Skiter i att försöka laga min spis
Du är en klok människa, gratulerar till en mindre Electrolux-produkt! Återkoppla gärna hur den nya är, jag ska köpa mig en ny i veckan med största sannolikhet. Electrolux ska hit för fjärde gången och "felsöka"* min defekta häll.

* svamla om planhet och sot på kokkärl

Anonymiserad 358496 skrev:
Det här ska du tacka gudarna för!

Ta nu din spis och kör den till närmaste Electrolux Home-butik. Lämna den där så kan dom ta hand om sin skit. 💩

Sen köper du aldrig något från Electrolux igen, utan en bra tysktillverkad tysk, Siemens, Bosch, Miele t.ex.

Jag lovar att på dödsbädden när du ser tillbaka på ditt liv kommer du se på livet utan Electrolux i ett ljus skimmer, och livet med Electrolux som ett mörker.
Nu är det ju inte så att s k tyska fabrikat alltid tillverkar sina produkter i Tyskland. Inte ens Miele gör detta till 100 % längre. Men man marknadsför sig som det skulle vara så. Electrolux utvecklar i Sverige men har tillverkning i andra länder. Har själv Electrolux induktionsspis som fungerat kanon i över 12 år. Däremot har jag haft både Bosch och Miele vitvaror som inte fungerar mer än 4-5 år. Så det från fall till fall. Innan Elux induktionshäll hade vi Gorenje i 1 år tills vi tröttnade på alla fel. Så de har jätteproblem. Har även en hel del andra Electrolux vitvaror som gått som klockor i över 15 år. Så det stämmer inte alls du skriver ovan. Visst kan vissa produkter vara sämre än andra, men så är det inom alla märken. Electrolux, Bosch, Siemens, Miele är alla bra och normalt pålitliga fabrikat. Punkt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.