Byggahus.se

Bosch I-DOS

1. K
    Medlem Nivå 1
    Är det någon eller några som råkar ha Bosch tvättmaskin med I-Dos och vill berätta om sina erfarenheter?

2. Johannes Carlsson
    Allvetare · Nivå 17
    Har hört några som säger att det är fantastikt. Men det går väl att fylla manuellt också?

3. torbeno
    Husägare · Nivå 12
    Jag har. Mycket nöjd men man behöver ställa in rätt nivå (sänka värdet från fabrik)
    Skulle känns konstigt att gå tillbaka till en utan nu.
    Man skall göra rent pumparna så att de inte geggar igen men det är inga konstigheter.
    De första modellerna var omotiverat dyra men nu mer rimliga i pris. Man kan köra manuellt också om man vill.

4. Z
    Medlem Nivå 1
    Har haft det i två år utan problem. Som någon skrev innan får man justera nivåerna från fabrik efter eget tycke och smak.

5. Tingis
    Husägare Nivå 7
    Otroligt smidigt! Skulle inte vilja vara utan.

6. P
    Medlem Nivå 5
    Funkar riktigt bra faktiskt!

7. Rickard_nr1
    Renoverare · Nivå 6
    Funkar kanon men saknar en tydligare indikering att behållarna börjar ta slut

8. N
    Tillbyggare · Nivå 9
    Jag håller med om att det är smidigt. På min maskin saknar jag dock en behållare för vittvättmedel :( lika irriterande varje gång man behöver måtta upp tvättmedel ;)

9. P
    Medlem Nivå 5
    Ja det är lite märkligt att det saknas faktiskt. Eller man får ju en indikering på att det BÖRJAR ta slut...men vill man byta tvättmedel och inte vill kladda med att tömma så behöver man ju veta när det faktiskt tar slut inte 5 tvättar innan eller vad det nu är. Enklast hade det varit om behållaren helt enkelt låg synlig och var genomskinlig.

Jag hade också velat se exakt hur mycket tvättmedel som den slänger in för att kunna bedöma om man behöver justera eller inte.

10. Z
    Medlem Nivå 1
    Du har inte Home-Connect appen? I appen går det nämligen att ställa larm/påminnelse om påfyllning, maskinrengöring osv.

11. [SH]
    Elektroniktokig Nivå 5
    Nivåerna från fabrik är inte tänka att användas. Sedan är inte tanken att man justerar efter eget huvud utan efter doseringsanvisningarna för det tvättmedel man använder.

12. Z
    Medlem Nivå 1
    Vi har inte justerat tvättmedel utan sköljmedlet som vi minskat.

13. K
    Medlem Nivå 1
  14. Sammy_j
    Renoverare · Nivå 9
  15. Rickard_nr1
    Renoverare · Nivå 6
    Nepp, har serie 6 utan home connect men med idos