355 läst ·
1 svar
355 läst
1 svar
Riva centraldammsugare. Tips
Hej!
Tröttnat på att släpa runt på den långa slangen och bestämt oss för att riva bort centraldammdugaren och ersätta med en vanlig istället. Skall därför riva ut den för att göra plats i skåpet.
Är det något särskilt man skall tänka på?
Själva motorn sitter i ett skåp på nedervåningen och tänker att jag helt enkelt bara river ut den och kapar av rören och låter sen själva rörinstallationen vara kvar. Har 3 uttag i huset och de får vara kvar tillsvidare för att sen sättas igen när vi målar om nästa gång.
Kan man fylla rören med typ isolering? Upplever att det färdas en del oljud i rören nämligen, typ brus från värmepumpen som står intill och liknande.
Vad tror ni? Dela gärna era erfarenheter och hur ni gjorde.
Tröttnat på att släpa runt på den långa slangen och bestämt oss för att riva bort centraldammdugaren och ersätta med en vanlig istället. Skall därför riva ut den för att göra plats i skåpet.
Är det något särskilt man skall tänka på?
Själva motorn sitter i ett skåp på nedervåningen och tänker att jag helt enkelt bara river ut den och kapar av rören och låter sen själva rörinstallationen vara kvar. Har 3 uttag i huset och de får vara kvar tillsvidare för att sen sättas igen när vi målar om nästa gång.
Kan man fylla rören med typ isolering? Upplever att det färdas en del oljud i rören nämligen, typ brus från värmepumpen som står intill och liknande.
Vad tror ni? Dela gärna era erfarenheter och hur ni gjorde.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Förstör inte rörinstallationen om den är dold. Sannolikt värdehöjande för huset.J Jonand2 skrev:Hej!
Tröttnat på att släpa runt på den långa slangen och bestämt oss för att riva bort centraldammdugaren och ersätta med en vanlig istället. Skall därför riva ut den för att göra plats i skåpet.
Är det något särskilt man skall tänka på?
Själva motorn sitter i ett skåp på nedervåningen och tänker att jag helt enkelt bara river ut den och kapar av rören och låter sen själva rörinstallationen vara kvar. Har 3 uttag i huset och de får vara kvar tillsvidare för att sen sättas igen när vi målar om nästa gång.
Kan man fylla rören med typ isolering? Upplever att det färdas en del oljud i rören nämligen, typ brus från värmepumpen som står intill och liknande.
Vad tror ni? Dela gärna era erfarenheter och hur ni gjorde.
Tänker du aldrig flytta så kvittar det förstås.
Sedan kan man ju ha olika åsikter om vad som är bättre. Att släpa runt en slang eller en brummande klump som blåser ut ofräsch luft i rummet.
Klicka här för att svara