Hej!

3e eftermiddagen efter jobbet jag försökt fixa maskinen...
Maskinen diskar varmt, allt blir rent och hela programmet körs, luckan öppnas och sen efter 30 sekunder så börjar den suga luft. Låter som när man tar sista läsken i muggen med sugrör. Sen så piper den såklart och visar felkoden.

Jag har läst långa trådar här och gjort steg för steg men går inget bra.

Det jag har gjort är att byta pressostat och rengjort slangen som går till den behållaren med jonbyteshartskulor (orange gegga). Den var fylld med skit. Trodde jag gjorde homerun men visade felkod igen.. Se bild 3 för pressostat + slangen. Jag har en modell där pressostaten sitter direkt i skålen.

Jag lyckades läsa någonstans om att blåsa rent kammaren först? På bild 2 (blå ring) ser ni insidan i skålen där pressostaten tar in vatten från. Ska jag ta bort den igen och blåsa med lätt tryck från kompressorn utifrån in?
Röd ring visar där jag ser tydligt och hör suget komma ifrån men den lyckas inte tömma hela skålen på vatten. Är det en egen del för sig som kanske är fel på eller är det gegg på insidan av prosessostatens placering som gör att den andra sidan inte kan suga?

Uppskattar all hjälp <3

• Närbild av en etikett från en diskmaskin, märkt "Made in Italy" och modellnamn "RENODLAD". Visar specifikationer som PNC, S.N., volt, watt och ampere.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Diskmaskinens insida med plats för pressostat markerad med blå ring, samt ett område markerat med röd ring där sugande ljud uppstår.
    Skapa konto
  • Diskmaskinens insida visar slangen och pressostaten markerad med blå och röd ring, omgiven av röda kablar och grå slangar.
    Skapa konto
Z Zlatje skrev:
Hej!

3e eftermiddagen efter jobbet jag försökt fixa maskinen...
Maskinen diskar varmt, allt blir rent och hela programmet körs, luckan öppnas och sen efter 30 sekunder så börjar den suga luft. Låter som när man tar sista läsken i muggen med sugrör. Sen så piper den såklart och visar felkoden.

Jag har läst långa trådar här och gjort steg för steg men går inget bra.

Det jag har gjort är att byta pressostat och rengjort slangen som går till den behållaren med jonbyteshartskulor (orange gegga). Den var fylld med skit. Trodde jag gjorde homerun men visade felkod igen.. Se bild 3 för pressostat + slangen. Jag har en modell där pressostaten sitter direkt i skålen.

Jag lyckades läsa någonstans om att blåsa rent kammaren först? På bild 2 (blå ring) ser ni insidan i skålen där pressostaten tar in vatten från. Ska jag ta bort den igen och blåsa med lätt tryck från kompressorn utifrån in?
Röd ring visar där jag ser tydligt och hör suget komma ifrån men den lyckas inte tömma hela skålen på vatten. Är det en egen del för sig som kanske är fel på eller är det gegg på insidan av prosessostatens placering som gör att den andra sidan inte kan suga?

Uppskattar all hjälp <3
har du bytt den än? pressostaten alltså

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.