Vitvaror
Järka: Jag har en Electrolux Inspire spis från 2007 där reglagen till de bakre värmezonerna med reglerbar storlek kortsluter när man sätter på värmezonen. När det blir kortslutning i reglaget så smäller det till ganska kraftigt och en blixt lyser genom panel och springor i frontkåpan. Säkringarna till spisen samt huvudsäkringar in i huset löser ut. Då jag anser att detta är ett fel som i
Alex_us: Om jag inte minns helt fel, går Hotpoint-Ariston's maskiner att hänga om.
Alex_us: [citat] Men det borde väl ändå avdunsta som det skall vid 17,5 grader?
magnu: Det är svårt att göra ett magnetfält som har konstant flödestäthet över hela ytan. rent naturligt blir fälten lite starkare i mitten av plattan. Visst har du rätt, hela stekpannan borde koka. Problemet är bara din spis inte har ett konstant fält över hela ytan och inga andra spisar av den modellen heller. Så Miele har rätt när de säger att spisen är hel. Problemet är att du
[SH]: Smeg har ren kyl men den är bara 151 cm hög. Är 99.9% säker på att det inte finns någon mer ren kyl i retrodesign.
Björn Grylls: [citat] Siemens/Bosch ligger en prisklass lägre en Miele, men kan varmt rekommenderas. Det som har sämst rykte bland Ikeas sortiment är deras blandare, men sen skulle jag inte välja någon av deras vitvaror som har med vatten att göra. Förmodligen finns det ett antal skäl till att Ikeas vitvaror är billigare, men jag tror att kvaliteten är "good enough". Som vanligt får man vad man
magnu: http://iyp.yachtpaint.com/sweden/ Det finns en grundfärg som heter Interprotect. Sedan finns det lite andra färger också att måla på grundfärgen. Finns att köpa hos riktiga färgaffärer. Men läs säkerhetsbladet först och ta fram gasmasken, den innehåller bl.a. bensen!
btg308: Vi har den här http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/frontmatade/lg-electronics-f1481td och motsvarande tumlare, de fungerar mycket bra. Snabba, effektiva och mycket tystgående. Vi har inte noterat några tvättmedelsrester efter något tvättprogram.
Don_quiote: Kvaliten på vitvaror är tycker jag är usel! Köpte en E-lux disk höll 3år bytte till Cylinda efter Rekomendationer, 2År 4 månader till inlopps magnet ventilen paj 650:- bytte själv (elektriker) 1v senare börjar den (idag 11/12) pumpa ur fast den är avstängd... brytaren på luckan är ej huvudbrytare för maskinen tydligen... Har Cylinda kyl/frys spruckna fryslådor =för hårdplast i
Crostas: Hade nog tyckt att det var skönt om den slutade pipa ;)
ptlf: Som du skrev i andra tråden: Precis så beter sig vår AEG (samma som Electrolux) när det kommit vatten på bottenplattan i maskinen. Skruva bort frontplåten nere vid sockeln och känn efter om det är blött där inne. På min var felet ett litet läckage på en slang vid pumpen, enkelt och billigt att byta. /Danne Hittade mycket riktigt vatten på bottenplattan, efter att vi torkat bort så
tallmilan: När vi skaffade 90spis så kollade vi och de flesta skydd kunde man dra ut till 90cm, vi använder dock inget så vi dubbelkollade aldrig
Tyresö: [citat] Hahaha, tack för tipsen! Men jag vet inte om det fungerar på mej - jag har lärt mej bita ihop när jag ska ner i trånga spindelfyllda kulvertar och pumpa betong - jobbet ska ju slutföras. Sen kan jag bjuda på att kunden tycker det är väldigt underhållande när jag nere i kulverten skriker som en livrädd 9-årig scoutflicka. Det är ju alltid trevligt att man kan roa någon....
Immobil: Vi har en Whirlpool AWZ 563 kondenstumlare, som den senaste tiden blivit mycket varm. Bakstycket i trumman blir så varmt så att det inte går att lägga handen på det. :wow: Jag misstänker att det är fel på en eller båda termostaterna. Någon som har varit med nåt liknande? Tacksam för alla tips och idéer!
sysse: Har haft vår gamla diskmaskin helt urkopplad i 2 år och ståendes inomhus i tvättstugan. Nu tänkte vi sälja den. Det jag undrar är om något kan ha gått sönder, så som torkade packningar? Maskinen är i nyskick, endast använd 3-4 månader. Mycket tacksam för svar.
heisiandiishe: kliver in i diskussionen med erfarenhet från en liebherr, minns ej modellbeteckning men rostfri side by side, men fristående kylenhet och kombinerad frys och vinkyl. Nyinflyttad och lägger mig på kvällen varpå det smäller rejält ett antal gånger vilket jag efter några dagar lyckas lokalisera till min eminenta kyl/frys/vinkyl.... Sedan upplevde jag att det minskade eller så vande jag
PeterNacka: Hej, ja, jag ringde runt lite. Vart sådär. De flesta gjorde inte sådana jobb. De som gjorde ville ha 1500kr om de kom hem, felsökte, vaccumsög å fyllde på. 1000kr om jag kom dit med det å det skulle göra samma sak. 500kr i resekostnad å 1h sittandes hos kunden för tömning å fyllning. Tackar ändå! Köper ett Cylinda med fina finesser å 3 år på nacken i nyskick för 1200kr ist
Kaanders: Tack för ditt tips om att det kunde vara termostaten, Köpte en ny idag hos Elektrolux och bytte den. Det tog några timmar att ordna det men samtidigt blev kylen rengjord så den ser ut som ny :-) Tack för tipset ! ! !
Josth: Torktumlare = skrynklingsmaskin. Ska väl i och för sig precis ha kommit någon ny modell nu som använder ånga för att det inte ska bli så skrynkligt. Någon som provat om dessa fungerar? Torkskåp med inbyggd avfuktare är väl annars det energioptimala om man är rädd om kläderna och måste torka fort. Tyvärr kostar de ännu ganska mycket.
ayay85: Köpt Whirlpool WM1801W och ett WV1801W frys för 30 dagar sen... Visst det var ett billigt paket men inte hade jag förväntat mig att frysen brummar nästan konstant... Det är ett lågfrekvent ljud som tar sig igenom allt, hör det till och med i sovrummet trots att badrummet ligger emellan kök och sovrum. Kompressorn verkar gå titt som tätt, nästan alltid när man kommer ut till köket
jimmyboy_666: Förespråkar klart Cylinda. Deras korgar i de lite dyrare maskinerna är klart mkt bättre än Bosch och Husqvarnas. Vår Cylinda 1885 lämnade in i somras 13 år gammal och byttes ut mot en Husqvarna i 6000kr klassen. Kan bara säga att vi vill byta alla dar i veckan då inredningen är förskräckligt vek i Husqvarnan. Känns som man får diska dubbelt så ofta då inte porslinet vill stå
Göran.W: [citat] Är nog så. Titta på motorns baksida om en tingest med 2 sladdar är lös. Lukten är nog från driv remen som troligen slirar lite när den varvar upp hastigt.
tjaboo: [citat] Som jag förstått det är det för att oljan ska rinna ned i kompressorn igen, ingen olja=dålig smörjning=kompressorn skär snabbt. En klassiker för att få gamla kylskåp bytta i hyreslägenheter är att ställa kylskåpet uppåned och köra det tills kompressorn skär vilket kan gå förvånansvärt snabbt.
jojjje: 38E Tachometerfel. Motorn står stilla när den förväntas gå. Kontrollera kolborstar, motorns överhettningsskydd och S3-brytare. Nya kol låter som lösningen!
saturnus: OOoo, dom blir så runna o goa, jänkarna. Ingår ett par joggingdojor månntro. våffeljärnet finns på Pricerunner.se, i olika färger, men samma pris som nämns här. Finns ett annat till betydligt lägre pris, om det nu är våfflorna man är ute efter
snaggletooth: Tack, låter som att vi inte behöver slänga ut den än då, däremot någon form av fuktkännande larmanordning som stänger av hade varit på sin plats. Alternativt kolla lite noggrannare vad som stoppas in i maskinen och var någonstans.
mycke_nu: Kolla med flyttfirmor, det går säkert många lass från Sverige förbi München varje vecka.