R roru #1 Medlem · 36 inlägg 29 jun 2011 19:54 roru Medlem 36 inlägg 29 jun 2011 19:54 #1 har en väldigt gammal spis..är säkert från 70 talet... funderar på att köpa en ny spis..men vet inte om jag ska ta med eller utan varmluft... använder ugnen väldigt lite,så jag vet inte om varmluft är nödvändigt för mig... det står mellan dessa 2... 1:http://www.tretti.se/vitvaror/spisar/glaskeramikspisar/elektro-helios-sk7500f2 2:http://www.tretti.se/vitvaror/spisar/glaskeramikspisar/electrolux-ekc700522 jag har 230v 1fas..om det nu gör nån skillnad... så vad säger ni?är det värt 1400kr extra för varmluften?
har en väldigt gammal spis..är säkert från 70 talet... funderar på att köpa en ny spis..men vet inte om jag ska ta med eller utan varmluft... använder ugnen väldigt lite,så jag vet inte om varmluft är nödvändigt för mig... det står mellan dessa 2... 1:http://www.tretti.se/vitvaror/spisar/glaskeramikspisar/elektro-helios-sk7500f2 2:http://www.tretti.se/vitvaror/spisar/glaskeramikspisar/electrolux-ekc700522 jag har 230v 1fas..om det nu gör nån skillnad... så vad säger ni?är det värt 1400kr extra för varmluften?
C cullberg #2 Köksfixare · Västra Götaland · 461 inlägg 1 jul 2011 21:32 cullberg Köksfixare Västra Götaland 461 inlägg 1 jul 2011 21:32 #2 Ja, det är lätt värt det. Du har ju dom andra funktionerna också.
B BigGitt #3 Medlem · Skåne, Sjöbo · 6 994 inlägg 1 jul 2011 21:53 BigGitt Medlem Skåne, Sjöbo 6 994 inlägg 1 jul 2011 21:53 #3 Satsa på varmluft. Det förkortar tillagningstiden och sprider mycket bättre värmen.