Den yttre ugnsluckan till min inbyggnadsugn exploderade häromdagen. Troligtvis spänningar i glaset.
Nu har jag fått tag i en ny lucka men fästbeslagen har gjorts om så den passar inte. Jag tänkte därför montera av den yttre ugnsluckan och montera limma dit den på den gamla. Det är ju rakt igenom glasluckor på dessa nya ugnar och de är därför "limmade" med någon tjockt svart gummi-liknande massa.
Jag behöver tips för hur man säkrast och bäst går till väga för att montera av en sådan lucka.
Jag behöver också produkt-tips vad jag bör använda för att återlimma glasluckan på den gamla.
Help!