Vitvaror
mikewse: Det löste sig - problemet berodde på avlagringar/gegga i slangen som går från vattenpaketet och in i diskutrymmet.
svartöra: Det finns väl kondensavfuktare numera? Då borde man inte behöva en avluftsventil. I gengäld får man tömma ett tråg med kondensvatten. Själv har jag ett vanligt torkskåp som jag aldrig kör. Jag bara hänger tvätten där och låter den lufttorka.
BigGitt: andersmc Var inte säker att en gul/grön är jord och blå = nolla! Det fick jag erfara då jag skulle koppla min sons spis! Tur jag mäter rubbet innan jag kopplar! TS. Du har garanterat kompisar eller bekanta som kan el. Det är bara att våga fråga. Sen ordnar det sig. :)
torbeno: http://siemens-home.se/produkter/diskmaskiner/modulardiskmaskiner/SC76M531EU.html?source=browse Denna borde väl gå men kanske vehöver nån platta att stå på. jag vet inte riktigt faktiskt ...
MostWanted: Jag ringde först supporten o fråga men han tyckte det såg ut som kopplingen var 1tum... kanske 2tum.... jag sa tack o la på för jag förstod att han knappt visste vad en gänga var för nått. Maila in och fick till svar att man fick med kopplingar för 15mm och 20mm.... blev inte jätteklok på det heller för det är väl knappast M15 och M20 gänga eller klämringskoppling för dem
steve5432: Håller med, känns riktigt billigt och dåligt. Just känslan i vreden är något som kan avgöra ett köp för oss. /S
Kung_Keno: Tack för tipset. Visste inte att de hette ungsbrytare. Kostar ju upp mot 1000 kr. För det kan man köpa nästan halva spisen =) Det jag gjorde var att byta plats på ungsbrytarna för den ena av de minsta plattorna(som ändå knappt används) med den som var sönder.
Huvudbrytaren: Tyvärr låter det som om du får investera i en ny spis för felsökning i och reparation av den befintliga kostar nog lika mycket som en ny.
Ludwig: ...Eller så tömmer den inte som den ska. Kolla avloppsslangen. Ingen tömning=för mycket motstånd när den varvar upp => centrifugering avbryts eller körs på lååååga varv.. tvätten är blöt efteråt. Har varit med om precis detta. Samma sak kan hända även om man kör t.ex kuddar och madrasskydd, de blir som ballonger som håller kvar vattnet trots riktig tömning och den orkar
Front242: Hejsan ! Jag har en indesitspis som jag förövrigt är sådär nöjd med. Men problemet var när jag skulle flytta den då tog min sambo tag i handtaget till luckan och två av fästena hoppade ur. (Sitter två "piggar" som skall hålla luckan på plats på varje sida) Jag får för mitt liv inte in dem igen. Jag har provat med allt. Det ser inte ut som något i trasigt i lucka.... Någon som
KnockOnWood: Ett kort pip när man ändrar någon inställning. Så är det väl på de flesta elektroniska apparater? Säkert avsiktligt, finns folk med dålig syn som inte ser att siffrorna ändras. Man får alltså ett audiellt (?) kvitto på att man lyckats ändra något. Inte störande alls.
Aerostaffan: [citat] Menade ju inte att de skulle komma och laga den gratis eller så men man kunde kanske fått prata med en tekniker i ett par minuter som "goodwill"....... Men skit i det nu!! :)
Göran.W: På sidorna i fram kanten brukar det ligga ett rör som blir varmt för att förhindra fast frysning av frys dörrren. Det brukar bli 30-40 grader varmt precis i fram kanten.
garet: Den yttre ugnsluckan till min inbyggnadsugn exploderade häromdagen. Troligtvis spänningar i glaset. Nu har jag fått tag i en ny lucka men fästbeslagen har gjorts om så den passar inte. Jag tänkte därför montera av den yttre ugnsluckan och montera limma dit den på den gamla. Det är ju rakt igenom glasluckor på dessa nya ugnar och de är därför "limmade" med någon tjockt svart
hempularen: Hur många säkringar är det i centralen för spisen. Dey ger en indikation på om du har 3 fas eller ej till spisen.
BigGitt: Satsa på varmluft. Det förkortar tillagningstiden och sprider mycket bättre värmen.
olzon: Som föregående talare så jobbar varken frys eller kylskåp bra tomma, de behöver vara minst halvfulla för att nå en bra effektivtet då kylvarorna håller kylan i skåpet. Ett tomt skåp måste jobba mer.
eviljava: [citat] Köpa på dyra gatan? Vill man inte köpa en dyr modell finns det gott om lågprisalternativ den dagen din diskmaskin går sönder. Förmodligen är den billiga maskin du köper om 5 år mycket, mycket bättre än din andra maskin som stått i ett förråd i 5 år, vad avser el- och vattenförbrukning. För övrigt kommer du ju att få garanti på den nya, den gamla kan ju i teorin gå
Alfredo: Ja, jag är absolut inte säker på att det bara är så simpelt. Saknar dock bättre idéer... Ingen annan verkar ha några andra heller. :(
Pjotan: Bästa du åstadkommer är att det är vred istället för touch. Separata vred finns inte i smal variant.
Fredde_j: Att det är en OEM-produkt är ingen tvivel om. Antingen om det är en direktimport från Kina eller om man har använt sig av någon mellanhand. Men för det behöver det inte vara totalt skrot - men lite stämmer det ju att man får vad man betalar för. Dock tror jag att just på hällar är det väldigt mycket varumärke man betalar för om man köper från någon av de stora. Även Expert
Yrrol: [citat] Springer ju inte och öppnar dörrarna när jag inget har i skåpen. Nog för att det var spännande första två dagarna med kyl och frys efter 2år utan men... Om tjejen ska komma, och jag ska ha glass åt henne, då hinner inte frysen kyla ner sig på 40minuter som det kanske tar mig att köpa den där glassen. ;)
scar69: Jag köpte alla mina köksmaskiner ifrån Hallbäcks i Hbg. www.hallbacks.se Kommer handla där nästa gång igen pga bra service...
Nilfyr: Oftast när man köper vitvaror idag så letar man efter energi A+. Jämför man förbrukningen med en B+ så är det marginell skillnad men ett helt annat prisläge på produkterna.
O A: Hej Du måste beställa hela dörren, finns inte bara fronten om du ringer till Siemens och beställer kostar den 2.891,25 SEK + frakt Om du beställer på http://www.siemens-eshop.se Så blir det lite billigare där får du en online rabatt Artikelnr på dörren 244089 OA
Sophie: Vår ugn är likadan och som sagt står det i instruktionerna att maten ska stoppas in direkt. Det är bara i vissa undantagsfall som man ska ha ugnen färdigvarm innan man börjar. Dagens ugnar är så snabba på at värma upp sig också så det blir inte en massa tid den ligger i halvvarm temperatur. Jag gör för det mesta som "man ska" och sätter igång ugnen och stoppar in maten direkt. Det
pahaa: [citat] Vi är fastighetsägare så det är våra hyresgäster som har skåpen :)
Bezt: Verkar vara vattenbehållare. Från google translate på sidan. "vatten med 1,5 L vatten flaska eller vatten tank"