Jag har varit såå bestämd vid att jag vill ha Electrolux kyl/frys men har verkligen börjat tveka när jag läst här om alla som har problem med dem.. Gillar deras stil, funktioner, hyllor o bra lådor för olika sorters matvaror..
Läste att man ska tänka på var de är tillverkade också? Bra är tyska o koreanska??

Behöver lite tips o råd! Vad ska jag tänka på o vad ska jag akta mig för? Vilka garantier o så bör jag tänka på?

Titta på hur inredningen stämmer överens med dina behov. Känn lite på plasten och bedöm själv hur lång tid det tar innnan den spricker.
Angående märke, lågprisklassen kostar ungefär lika mycket. Om man inte är händig, är reservdelstillgången inte speciellt viktig, eftersom det kostar för mycket att ta hem en reparatör när prylarna är gamla.
Tyvärr är det väl så tråkigt att det är lite går-det-så-går-det, dvs det gäller att ha lite tur med sitt val av vitvaror.
Att köpa något dyrt och tro att det ska hålla tycker jag att är optimistiskt.
Att köpa något dyrt för att inredningen stämmer bäst med ens personliga behov, tycker jag är helt OK.

Ang garantier, jag tycker att det lagen kräver i form av garantier är fullt tillräckligt, men då är jag hyggligt händig och servar det mesta själv. Vad du behöver måste du bestämma själv.

Barnen till en av mina kollegor, hade kylen som "mål", vilket resulterade i att den blev rätt bucklig, eftersom man gått ner i plåttjocklek. Det hade täckts av den försäkring som de inte tecknade.

Electrolux och Husqvarna kyl/frys tillverkas i Mariestad då det gäller de lite mer lyxigare varianten så kvalite och priset är högre.

Så jag behöver egentligen inte bry mig så mycket om jag ändå skulle välja en Electrolux/Husqvarna? Har hört att många av dem tillverkas i typ Lettland?! Går de verkligen sönder så ofta som alla skriver?

Jag TROR att vitvaror är relativt tillförlitliga. Jag skulle inte lyssna speciellt noga på de som klagar. Visst är de frustrerade över att de dyra vitvarorna gått sönder. Men det säljs många kylskåp varje år.

Det absolut billigaste är att köpa vitvarorna på Blocket.

Därför anser jag att inredningslösningarna av kylskåp och frys är det viktigaste urvalskriteriet. Det är det du kommer att nyttja varje dag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.