Vitvaror
Göran.W: Ta av drivremen och snurra på truman och motorn så du hör vad det kommer ifrån.
mycke_nu: Inga maskiner mår bra av att stå stilla, men ett halvår eller två är säkert inget problem. Mus- och frostfritt utrymme är dock att rekommendera.
Lassse: Ja den är beställd, betald och levereras i morgon.
Tegheim: Har en förhållandevis ny Husqvarna Mästertork 290 QW280T. När vi flyttade in så va redan lucköppningen trasig så man fick helt enkelt öppna luckan själv genom att ta i lite. Nu havererade det helt, och vi kan inte stänga den längre. Kan man laga sådanahär saker själv, eller blir man tvungen att köra en gammal torktumlare till någon reparatör? Den är kanske 3-4år gammal vad jag
fulingbusen: [citat] Bra poäng, jag har ingen tanke bakom detta då det bara är ett påstående jag hört. Edit: efter lite surfande så verkar det som att diskmaskinen inte värmer upp allt vatten den använder så om man inte har väldigt billigt varmvatten tjänar man inte på det.
tille1: Lycka till jag tror tyvärr att modulfel är största felet på dom här har som sagt bytt många under åren Mvh Tille
_KirderF_: Hej Vi fick våran lagad dagen före nyårsafton. Styrenheten för kompressorn samt en fläkten var körd. Antagligen för att det blivit så varm. Kostade med felsökning ca 4500kr
Mugmaz: Jag har småbarn. Tror nog att plastluckan hade gått av innan maskinen hade tippat. Jag har Whirpool tvättmaskin och torktumlare. Har inte sett nåt tendens till att nåt skakar när den centrufugerar.
stilofunk: Håller med föregående. Glaset är enklare att rengöra än den rostfria trumman!
abe: Tack kamy, jag hittade en bild på sidan innan där det står minst 18cm. Det betyder att om man vill ha två jämte varandra så bör man ha 18cm om man vill ha dem både vänsterhängda(samma med båda högerhängda) Då får jag lösa det på annat sätt!
borstarmicke: Ähh, nu står den ute i snön, blev en ny på el-gigantens mellandagsrea för 2990:- !
Järka: Jag har en Electrolux Inspire spis från 2007 där reglagen till de bakre värmezonerna med reglerbar storlek kortsluter när man sätter på värmezonen. När det blir kortslutning i reglaget så smäller det till ganska kraftigt och en blixt lyser genom panel och springor i frontkåpan. Säkringarna till spisen samt huvudsäkringar in i huset löser ut. Då jag anser att detta är ett fel som i
Alex_us: Om jag inte minns helt fel, går Hotpoint-Ariston's maskiner att hänga om.
Alex_us: [citat] Men det borde väl ändå avdunsta som det skall vid 17,5 grader?
magnu: Det är svårt att göra ett magnetfält som har konstant flödestäthet över hela ytan. rent naturligt blir fälten lite starkare i mitten av plattan. Visst har du rätt, hela stekpannan borde koka. Problemet är bara din spis inte har ett konstant fält över hela ytan och inga andra spisar av den modellen heller. Så Miele har rätt när de säger att spisen är hel. Problemet är att du
[SH]: Smeg har ren kyl men den är bara 151 cm hög. Är 99.9% säker på att det inte finns någon mer ren kyl i retrodesign.
Björn Grylls: [citat] Siemens/Bosch ligger en prisklass lägre en Miele, men kan varmt rekommenderas. Det som har sämst rykte bland Ikeas sortiment är deras blandare, men sen skulle jag inte välja någon av deras vitvaror som har med vatten att göra. Förmodligen finns det ett antal skäl till att Ikeas vitvaror är billigare, men jag tror att kvaliteten är "good enough". Som vanligt får man vad man
magnu: http://iyp.yachtpaint.com/sweden/ Det finns en grundfärg som heter Interprotect. Sedan finns det lite andra färger också att måla på grundfärgen. Finns att köpa hos riktiga färgaffärer. Men läs säkerhetsbladet först och ta fram gasmasken, den innehåller bl.a. bensen!
btg308: Vi har den här http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/frontmatade/lg-electronics-f1481td och motsvarande tumlare, de fungerar mycket bra. Snabba, effektiva och mycket tystgående. Vi har inte noterat några tvättmedelsrester efter något tvättprogram.
Don_quiote: Kvaliten på vitvaror är tycker jag är usel! Köpte en E-lux disk höll 3år bytte till Cylinda efter Rekomendationer, 2År 4 månader till inlopps magnet ventilen paj 650:- bytte själv (elektriker) 1v senare börjar den (idag 11/12) pumpa ur fast den är avstängd... brytaren på luckan är ej huvudbrytare för maskinen tydligen... Har Cylinda kyl/frys spruckna fryslådor =för hårdplast i
Crostas: Hade nog tyckt att det var skönt om den slutade pipa ;)
ptlf: Som du skrev i andra tråden: Precis så beter sig vår AEG (samma som Electrolux) när det kommit vatten på bottenplattan i maskinen. Skruva bort frontplåten nere vid sockeln och känn efter om det är blött där inne. På min var felet ett litet läckage på en slang vid pumpen, enkelt och billigt att byta. /Danne Hittade mycket riktigt vatten på bottenplattan, efter att vi torkat bort så
tallmilan: När vi skaffade 90spis så kollade vi och de flesta skydd kunde man dra ut till 90cm, vi använder dock inget så vi dubbelkollade aldrig
Tyresö: [citat] Hahaha, tack för tipsen! Men jag vet inte om det fungerar på mej - jag har lärt mej bita ihop när jag ska ner i trånga spindelfyllda kulvertar och pumpa betong - jobbet ska ju slutföras. Sen kan jag bjuda på att kunden tycker det är väldigt underhållande när jag nere i kulverten skriker som en livrädd 9-årig scoutflicka. Det är ju alltid trevligt att man kan roa någon....
Immobil: Vi har en Whirlpool AWZ 563 kondenstumlare, som den senaste tiden blivit mycket varm. Bakstycket i trumman blir så varmt så att det inte går att lägga handen på det. :wow: Jag misstänker att det är fel på en eller båda termostaterna. Någon som har varit med nåt liknande? Tacksam för alla tips och idéer!
sysse: Har haft vår gamla diskmaskin helt urkopplad i 2 år och ståendes inomhus i tvättstugan. Nu tänkte vi sälja den. Det jag undrar är om något kan ha gått sönder, så som torkade packningar? Maskinen är i nyskick, endast använd 3-4 månader. Mycket tacksam för svar.