J
jhenrikj: [citat] Märkligt att han inte hade nån garanti när Samsung har 5 års motorgaranti.....
40 svar · 9,9k läst
N
Niclas80: Nu funkar det. Man behövde visst ha blöt tvätt i tumlare för att det skulle fungera. Fuktsensorn är integrerad i trumman och en kolbana samt ett kopparborst överför mätsignalen.:)
3 svar · 1,8k läst
M
-MH-: Nej, men kylvarorna mår inte bra av värmen. Som jag skrev, varor som inte står i kylen möglar inte.
9 svar · 8,5k läst
E
emmaeriksson: Nu vet jag inte om du redan kört igång projektet eftersom det är nästan 2 månader sen, men jag funderade på att göra samma sak hemma men backade ur pga att öppningen där spisen står är bredare än de 60 cm som ett inbyggnadsskåp är. Därför blir det ett fult mellanrum som måste täckas med en passbit. Angående elen så finns det ju även inbyggnadsspisar, där hällen styrs via
3 svar · 2,5k läst
S
SaabAero: Lyckades inte hitta nått vettigt via nätet så jag ringde den lokala nasaren så nu är en ny list på väg. Problemet verkar dock vara löst nu. Dörren hängde ner ganska mycket så det blev antagligen dålig kontakt med givaren. En tjock bricka i gångjärnet verkar vara lösningen.
6 svar · 6,0k läst
P
Pjotan: Hej kindvall, det du kan testa är att köra ett tidsprogram och se ifall samma sak händer. Om det inte uppstår då så är det fel på sensorn. Då kan man läsa i bruksanvisningen hur man gör rent den eller om den ska bytas. Om det är samma problem på ett tidsprogram så är det troligtvis överhettning eller fel på kretskortet. Har du då gjort rent kondensor och filter och låtit
1 svar · 16,5k läst
K
Karlin1: Gjorde detta, men pga produkternas ålder så kunde de inte se om de passade ihop, trots Enr
10 svar · 3,9k läst
J
JJ1: Kunskapen om pressostaten hade jag nytta av när vår diskmaskin som endast är dryga året gick sönder. Den indikerade E1 (dålig vattentillförsel). Jag hitta inga fel på vattentillförseln, så då slog det mig att det kunde vara problem med pressostaten eller slangen till den. Jag blåste ett par gånger i slangen till den, och pressostaten klickade riktigt, efter det har den funkat bra.
12 svar · 19,4k läst
·
slacker
slacker: Har finns manualen: Manual Opal Fri Extern Fig 1 och 2 beskriver ju exakt hur hålen skall borras lite på sidan av. Mått inkluderat. Med dessa mått skall inte borrschablonen behövas - Allt finns ju med. Google is your friend! d^_^b EDIT: Fig 2 ger ju indikationen att man kan borra centrum iaf och köra slang ned till kåpan utan problem - Hålet är ju avlångt i övre fästpunkten.
1 svar · 1,4k läst
mycke_nu
mycke_nu: Servicekillen som var här igår och jobbade med vår Huskqvarna/Electrolux induktionshäll sade att IKEAs hällar görs av Elux. Jodå, mått och utförande verkar stämma bra! Fast IKEA är åtskilligt mycket billigare..:@
10 svar · 2,6k läst
B
byggankan: Vi fick jättebra service på vår nya spis som fick sönder. Inget tjafs alls fast det antagligen var vårt eget fel att den gått sönder
2 svar · 2,8k läst
E
Espen1: Håller med "Vitvaruhandlarn" tog in offerter från olika ställen och i första vändan fick jag inte bäst av den lokala handlaren men gav mig inte där för handlar hellre lokalt än via en Internetbutik men då får det givetvis inte skilja något i pris och de fick räkna om och lade sig billigare då än vad Internetbutiken hade gjort så då var det ju inte så mycket satt säga om - sedan
13 svar · 2,4k läst
A
Advalund: Är det någon som har erfarenhet av dessa vitvaror eller har några andra befogade åsikter? :) www.elgiganten.se/product/vitvaror/paketerbjudande-kok/SMDA124/electrolux-kokspaket Inbyggnadshäll: Electrolux EHS60021X 4 790:- Inbyggnadsugn: Electrolux EOB50000X 4 490:- Paketpris 4 990:-
0 svar · 3,0k läst
F
FruEkorre: För återkoppling i frågan så var elektrikern och kollade att inget hade smält eller brunnit men allt ser OK ut. Elektrikern är tyvärr storrökare och kunde inte lukta något, snickaren som var här och justerade luckor samtidigt höll dock med mig om att det luktade ohälsosamt. Det var för snart 3 månader sedan och jag får faktiskt säga att lukten har avtagit men kommer dock fram,
9 svar · 12,6k läst
P
PappasHammare: Sorry om det inte är så man har man det namnet så kan man inte låta bli att tänka så. Sen var det inte just märket jag anmärkte på utan det verkade mer en återförsäljare. Sen är det ju också lite konstigt att man har så mycket erfarenhet från olika märken och modeller då man inte byter spis så ofta hemma. En kock kan ha lite mer erfarenhet men igen så byter man inte
12 svar · 13,9k läst
J
Jenzza: Det är garanterat tändsäkringen.. Ring leverantören o be dom skicka nya, Lätta att byta.
2 svar · 1,4k läst
P
Pjotan: Går ej att hänga om luckan och öppningsvinkeln är cirka 175 grader
5 svar · 2,6k läst
·
S
Skumpen: De billiga Cylindamaskinerna är tillverkade i Turkiet
12 svar · 5,4k läst
Guzzi
Guzzi: Jomenvisst var det så! Oerhört simpelt. Tackar!
4 svar · 5,3k läst
J
JJ1: Nu funkar diskmaskinen! Kod E1 är att den inte får tillräckligt med vatten eller ingat vatten alls (kranen kan vara avstängd men inte i detta fall). Var smuts i slangen till vattennivågivaren, så diskmaskinen trodde att den inte fick tillräckligt med vatten.
3 svar · 17,8k läst
torbeno
torbeno: Inget har hänt! Så har den sett ut från början nämligen. De röda är värmeslingor som går fram och tillbaka men på en bit av plattan går "termostaten" in och där går inte slingan. Att det luktar skumt kommer från något annat.
1 svar · 5,9k läst
·
M
mlkjhr: Ett kylskåp i ett ouppvärmt utrymme är ingen bra idé. Varorna kommer ju att frysa när det blir minusgrader och tina upp när det blir plus. En kyl har ju ingen värmande funktion. Om du bor i södra sverige så kan ju det här innebära att varorna tinar och fryser flera gånger under en vinter.
9 svar · 22,6k läst
Y
Yrrol: [citat] Jag har faktiskt fristående ved-spis och vägginbyggd ved-brödugn. hehe Men ska vi nu dö så kan vi ju dö med stil.. Gorenje - namnet lät ju sådär oseriöst men läste att de var stora i europa.. Dock verkade inte ugnen ha termometer. :(
9 svar · 7,3k läst
A
Allvetaren: Jag tror att Garantgruppen sköter service på Ariston i Sverige, www.garantgruppen.se . För reservdelar kan du testa www.reservex.se eller www.nettoparts.se . Om du letar efter servicetips så finns det en del hjälp här www.dishwasherhelp.co.uk . Ariston och Indesit är syskonmärken (det "finare" är Ariston) och Indesit är ett mycket vanligt märke i UK, därför finns det mycket att
3 svar · 2,3k läst
J
Jonan: När jag köpte kyl/frys, diskmaskin och häll fick jag offert på 32000 av MM och Elgiganten. Gränsbyggdens köpcentrum ville ha 25000 för samma prylar. Det lönar sig att fråga på fler ställen och de stora kedjorna är nog sällan billigast.
2 svar · 1,2k läst
K
kallemannen: Kanske kan vara en termostat? Hur kan man felsöka detta själv? Men tack för tipset
2 svar · 891 läst
Y
Yrrol: Kylen RR82FDRS1 tillhörande Samsungs TWIN-serienämner inget om det
8 svar · 6,1k läst
Göran.W
Göran.W: [citat] Jag lyckades förra vintern leverera och installera tvättmaskiner med is propp. Dom hade stått i ett kall lager hos butiken vi hämtade dom. Jobbigt att lite diskret få bort isen hos kunden.
9 svar · 18,2k läst
H
hjälplös: [citat] Hehe, vore en ide´ kanske ;). Ingenting har ramlat ner - har även testat att köra den helt tom för att se om det gjorde någon skillnad - men det gjorde det inte. Nollan säger ni?? Hur sjutton vet jag vad som är vad? Och så tycker jag det är så skumt att det bara luktar bränt till och från - om något var helfel i kretskortet borde dte inte lukta bränt hela tiden under
9 svar · 23,9k läst
timmelstad
timmelstad: De många olika varumärkena är för att de är olika mycket inarbetade på olika marknader. Det är ett internationellt företag vi pratar om.
14 svar · 11,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.