G
gaia: har en 5 år gammal Bosch vanlig golvspis med pyrolys. Använder funktionen några gånger om året och är mycket nöjd med den. Mest är jag dock nöjd med att ugnen har en något bättre isolering och troligtvis kraftigare värmeelement för att klara att gå upp i höga temperaturer under pyrolysen. Kylfläkten som brukar starta för att kyla elektroniken i spisplattan går mycket kort tid (
1 svar · 6,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Hej Reparatören kom och fixade det. Dra ur tvättmedelslådan, det sitter ett par skruvar innanför den. Sedan är panelen loss! Snäpp på höger sida mao. (Säger hustrun som tittade på.)
2 svar · 13,3k läst
·
T
theboppers: Tja! Kollade på en sån Electrolux EFC9680 http://www.electrolux.se/node38.aspx?productid=3613&QPProducts=3613,3602,38243,38240,38241,38246,34834,34835,3598,38245,38244,28122,28119,38242,3603,28121,3611,3599,3624,3625,28120,32491,32492 Och tänkte då att när köket ändå skulle renoveras vore det ju lite fräckt att flytta fram väggen en bit och kunna dra imkanalen inuti väggen (ja, med
0 svar · 3,1k läst
F
flygrc: Cylindia har jag näst sämst erfarenhet av (hoover sämst..) Husqvarna/Elektrolux har jag bäst erfarenhet av. Liten ledtråd.... http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s51330680&cols=&o=lokal_rank#prodlista
6 svar · 9,3k läst
M
Matsen: Vi har en 5 år gammal side-by side kyl och frys med inbyggd ismaskin från LG. Nu har vi stängt av ismaskinen då den inte fungerar bra längre. När ismaskinen gör ny is och fyller upp islådan sprutar det vatten utanför isformen. Detta vatten rinner ner i isbehållaren och resulterar i att all is fryser ihop till en klump som sen inte skruven orkar krossa eller mata fram. Är det någon
0 svar · 2,6k läst
H
HURTIG: Någon som har erfarenheter av Bertazzoni gasspisar? Har varit och klämt och känt på några nu och kvalitén verkar vara absolut toppklass. Känns gedignare är både Ilve och Falcon.
0 svar · 2,6k läst
F
Fredde_j: Är bara måtten ok så välj en inbyggnadsmicro. Visst, de kostar lite mer men mitt råd är att inte vara "dumsnål" i detta läge. Det blir enormt mycket snyggare. Renoverade själv köket för några år sedan men behöll den relativt nya fristående micron. Men en dag beslöt jag mig för att färdigställa köket. Det fanns ju trots allt ett hål där som var avsett för just en
9 svar · 6,5k läst
M
molarin: Går det att montera en Husqvarna inbyggnadsugn (denna) direkt under en induktionshäll? När jag skjuter in ugnen i ett ugnsskåp från HTH blir det 20 mm kvar mellan bänkskiva och ugn. Sänker jag ner hällen ligger den i stort sett PÅ ugnen. Känns som att HTH och Husqvarna inte är riktigt kompatibelt? Eller krävs det 50 mm bänkskiva?
0 svar · 2,3k läst
K
Kurtivan: Två gånger har vår Bosch slutat att centrifugera pga att kolen tagit slut.
5 svar · 4,2k läst
Göran.W
Göran.W: Vilket jobb ni lagt ner på att få ut boxen. Har själv delat en massa resturang kylar i små delar för att slippa betala 600kr + moms för att bli av med domq(;^;)p Tog 2 timmar att återvinna gasen och plocka ner en för att sen få några hundra för metalen istället för att betala för att bli av med detd^_^b
3 svar · 9,2k läst
M
MiaSthlm: Hoppas att Husqvarna är bra! Flyttar i dagarna in i helt nyproducerad lägenhet med enbart Husqvarna vitvaror. Kyl/frys inbyggnadsugn micro disk spishäll och tvätt/torktumlare. Detta var standard utan val möjligheter!
7 svar · 8,8k läst
S
Stroker: Då jag nu fått bevisat att hörselskydd inte nödvändigtsvis behövs vid användning av induktionsspisar tänkte jag kanske att fler behöver läsa vad som skrivits om min Gramspis därav rubriken. Mestadels finns detta att läsa lire längre ner på sidan om" för och nackdelar med induktion" här på forumet (
0 svar · 3,7k läst
mycke_nu
mycke_nu: Håller med skerfe. Vi valde granit till köksbänkarna, men visst är kalksten väldigt snyggt och vi har valt sten från Slite till badrummet. Ett alternativ till sten från Slite är Burgsvik vars sten ofta har en lätt rosa ton. http://www.stenfabriken.se/
2 svar · 8,8k läst
C
*Cujo*: http://www.byggahus.se/forum/vitvaror/139387-import-av-vitvaror.html
1 svar · 2,6k läst
H
Hawkai: Jag håller med dig. Det kan ta lång tid att tjäna in nya vitvaror om man har fungerande gamla. :-) Att köpa nya medför även miljöutsläpp vid tillverkning, frakt, skrot av gamla grejerna etc. Så frågan är egentligen hur miljövänligt det totalt sett är att byta vitvaror om de gamla inte är slut. Sen kan man ju få andra effekter av nya vitvaror - snyggare vitvaror/kök, jämnare
1 svar · 1,7k läst
J
Jondy: Vi täkte först köpa rubbet på IKEA, men så gick jag inom en vitvarufirma för att kolla läget. Om jag köper allt där får jag ca 20% i rabatt och då hamnar jag ca 4000 kr högre än på IKEA. Då får jag t ex utragsskenor i ugnen och en hel den andra finesser/funktioner som jag ej får på IKEA. Allt går att integrera i IKEAs stommar och diskmaskinen får IKEAs front, samma som resten
4 svar · 3,6k läst
tallmilan
tallmilan: nja vedspis ska ha avstånd med brandsäkert material på sidorna men inte en gasspis, den blir ju inte varmare på sidorna än vilken elugn som helst (antar att du inte menar stenålders gasugn), däremot ska den ha 65cm ovanför till brännbart material (jmfr. 50cm elspis) eftersom det är en öppenlåga även i normalfallet. Det som du kanske tänker på kan också vara rekommendationen att
1 svar · 4,2k läst
F
Farzan: Tillverkarna brukar rekommendera att man inte sätter något värmealstrande t ex diskmaskin eller ugn intill kyl/frys. Värmen får kylen/frysen att dra litet mer energi och kan korta dess livslängd genom att den får jobba mer. Men jag tror inte att effekten är jättestor, annars skulle man väl inte ställa kyl och frys intill varandra - de värmer ju också upp sin omgivning. Visserligen
1 svar · 7,4k läst
P
Placebo: Snabb är jag inte, men här är den utlovade bilden iaf... :) Så fort allt är klart (kakel och fläkt bland annat) så ska alla papper som hänger på kyl och frys bort...
18 svar · 14,3k läst
·
F
Farzan: Kollade på ikea.se och såg att deras kombiugn är en bit högre än vår. Er stora ugn skulle därför hamna en bit högre än vår och har dessutom konventionell lucka. Det står heller ingenting om att den skulle ha utdragsskenor. Sammantaget gör det mig litet skeptisk till ert upplägg - jag säger inte att det inte blir bra men tycker i alla fall att ni borde försöka få se hur det blir
2 svar · 3,5k läst
A
aijou: Hej! Jag undrar om det är tillåtet att ansluta kyl/frys med förgreningskontakt och diskmaskin med förlängningssladd, eller måste man ta in en elektriker för att installera nya uttag? Om det är tillåtet, påverkar det försäkring osv?
0 svar · 1,2k läst
N
Nilsson2: Vi använder Universalfix eller motvarande ca en gång per år, funkar mycket bra. Universalfix och dess olika avarter brukar säljas på diverse marknader och mässor.
18 svar · 21,1k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ska prova, tack för tipsen.
5 svar · 5,8k läst
ziddhartha
ziddhartha: Jag var på IKEA (Malmö) för någon vecka sedan ock kikade på http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80150316. Eftersom jag har naturgas till huset så frågade jag om det. De plockade fram en lista på alla sina gashällar där man kunde utläsa vilken gas som fungerade till var och en. Det fanns Gasol, Naturgas, Stadsgas-Stockholm och Stadsgas Malmö. Ovanstående häll klarade samtliga
32 svar · 23,2k läst
M
magnusj: Jodå, den har hållt kylan. Har lagt in en termometer med min- max-funktion. Har satt lite isolering och frigolit runt den, men jag tror inte det påverkar något. Presenning skulle nog vara bättre.
10 svar · 49,1k läst
Thomas59
Thomas59: Beroende på kylskåpsmärke finns det ev hyllor som reservdelar och dom är troligen inte särskilt dyra heller. Har själv ett Bosch kylskåp (10 år gammalt) som ska bytas i samband med en kommande köksrenovering. För något år sedan beställde jag dock nya fruktlådor (som spruckit) och lite nya hyllor/lådor till dörren samt ett nytt hyllplan i glas. Tror det gick på en dryg tusing men
2 svar · 5,8k läst
·
BigR
BigR: Någon som har denna spiskåpa? Jag skulle vilja veta lite mer om den. Mest intresserad är jag av vilken ton den vita färgen har: drar tonen mot gult eller mot grått? Har inte hittat den i någon butik i Barkarby eller Bromma där jag var och letade idag.
0 svar · 2,6k läst
T
Tornhill 2: Vår 41dB diskmaskin låter i kök och matrum. Över 45db stör det ett normalt samtal. / Fredrik
2 svar · 2,5k läst
D
danneth: Jag har nu pratat med hyresvärden. Det kommer bli så att en rörmokare kommer och byter blandare till en med uttag över diskbänken. Avloppet blir vad jag förstår ner i vasken. Vi får detta till ett självkostnadspris (betala röris, inget hyrespåslag). Vad detta kommer gå på kunde inte husvärden svara på.
4 svar · 6,4k läst
C
continue: Hej, det låter som en blandning av skräp OCH otur. Whirlpool är väl inte direkt kända för sin kvalite....
1 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.