3 969 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Effektreglering platta
Har en vanlig glaskeramikspis där det inte går att reglera effekten(temperaturen) på den ena plattan. När man försöker reglera temp med plattans vridreglage så kör den på högsta effekt hela tiden oavsett vad man ställer in den på. Plattan kan med andra ord bara stängas av helt eller köra full effekt hela tiden.
Någon som vet vad som är fel och om man kan åtgärda det? Det handlar om den största och viktigaste plattan. Lite synd att behöva byta hela spisen pga detta både vad gäller ekonomiskt och miljömässigt.
Någon som vet vad som är fel och om man kan åtgärda det? Det handlar om den största och viktigaste plattan. Lite synd att behöva byta hela spisen pga detta både vad gäller ekonomiskt och miljömässigt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 820 inlägg
Reglaget har väl gått sönder, bara att byta ut. Mina reglage är enligt den enkla principen av/på i olika täta intervaller beroende på inställning, så går det sönder lär det antingen hänga sig med fullt pådrag (som din) eller vara helt dött.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 820 inlägg
Tack för tipset. Visste inte att de hette ungsbrytare. Kostar ju upp mot 1000 kr. För det kan man köpa nästan halva spisen =)
Det jag gjorde var att byta plats på ungsbrytarna för den ena av de minsta plattorna(som ändå knappt används) med den som var sönder.
Det jag gjorde var att byta plats på ungsbrytarna för den ena av de minsta plattorna(som ändå knappt används) med den som var sönder.
Klicka här för att svara