Tjena,

våran tvättmaskin har börjat bråka med centrifugerningen, den kör aldrig igång, vi har tömt filter och kollat så att pumpen går och det gör den, den tömmer maskinen som den ska men sen är det stopp, jag fick igång den för någon vecka sedan men jag vet inte vad jag gjorde, skruvade ner den och kollade kolen på motorn, dom såg slitna ut men inte tvärslut.
 
Men kolen kan kärva så att de inte når ner till rotorn ordentligt
 
Kloge skrev:
Men kolen kan kärva så att de inte når ner till rotorn ordentligt
dom kärvar inte, det kollade jag häromdagen, och den snurrar ju under själva tvättcyklen, det är bara centrifugeringen som hänger sig
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.