Raceman
Raceman: Du måste beskriva lite närmare hur den där avstängningsventilen är konstruerad. Det duger inte med en enkel ballofix exempelvis utan det måste vara en "riktig" kran. Har du en tvågreppsblandare kan du komplettera med en sån här: http://www.rinkabyror.se/?artlist.aspx?catid=1667 Annars kopplar du maskinen till vattenledningsröret som går till blandaren med en riktig avstängningskran
1 svar · 3,4k läst
G
gaia: jag har Sverigetorken 2009 och är nöjd med den. Stor lättåtkomlig luddfilter som sitter i luckan, ingen glas i luckan bedömmer jag som plus :). Reglage verkar mer komplicerat på Bosch i alla fall för mej som inte alltid har glasögon på :). Ska tillägga att jag inte haft Bosch .... gaia
2 svar · 3,3k läst
K
krillekung: Jo jag menar den sensorn som styr temperaturen. Problemet är ju som sagt att sensorn är inskummad i väggen men jag antar att man ska kunna byta den. Jag har bytt en sådan sensor på ett Electroluxskåp och då fick man borra i väggen och fiska fram den. Den heter CFS609W. 600.150.70 service nr 8539 660 01015
2 svar · 9,6k läst
K
keda004: Tack, jag har testat några varianter men funnit en hållbar lösning. Remmen satte jag först runt motoraxeln och sen mot spännhjulet. Därefter var det ganska enkelt att, då jag samtidigt roterade trumman, att få på remmen. så nu fungerar tumlaren igen. Dörrlåset däremot är lite si och så. Luckan öppnar sig mitt i programmet och tumlaren stannar men det har jag avhjälpt med lite
4 svar · 5,4k läst
Luddis_1
Luddis_1: Något att tänka på är att en kombi tvätt/tork drar nästan dubbelt så mycke vatten kontra en vanlig tvättpelare. Vanlig tvätt ca: 60 liter, tvätttork ca 110liter ge och ta beroende på modell. En pelare är bäst i alla tester. Det som talar för combi modellen är platsbesparing Anledningen till att en kombinerad tvätttork inte kan tummla lika mycke som den tvättar är att det krävs
9 svar · 10,2k läst
J
joakimc: De må va snygga men min gav upp efter drygt en månads användande och deras service har visats sig vara allt annat är man kan önska sig. Nästan tre månader har nu gått och den är fortfarande inte reparerad trots att de flera gånger lovat att nåt ska hända. :@
3 svar · 1,8k läst
Mattias L.
Mattias L.: Tack Tocke! Den sitter på plats nu och kommer garanterat hålla längre än fläkten d^_^b
4 svar · 16,1k läst
·
svartöra
svartöra: Tycker det är värt en anmälan till elsäkerhetsverket: http://www.elsakerhetsverket.se/sv/Produktsakerhet/Konsument/Anmal-en-elprodukt/
7 svar · 7,3k läst
Z
hokanp: Det är samma maskiner. De heter Cylinda endast i Sverige tack vara att Elekto Helios äger namnet. De har på senare tid börjat att sälka under namnet Asko men detta är inte Elekro Helios uten Asko själva.
9 svar · 17,3k läst
Returia
Returia: [citat] Sen är ju dessutom många kylskåpsdörrar lätt välvda samt att det kanske kan bli svårt ur försäkringssynpunkt/reklamation.
3 svar · 7,2k läst
zlatko
zlatko: Ska titta in på Gastro Planet och se sortimentet, tack Returia!
8 svar · 5,1k läst
H
HEM2121: En mindre flyttbil eller en täckt släp kan man hyra. I Göteborg kan man få låna ett släp gratis, tydligen är dessa reklamfinansierade. Ligger på motsatta sidan av Stigs Center.
12 svar · 30,0k läst
S
systemfel: dags att byta tvättmaskin låter det som ... kanske kan kolla vad ett nytt vred kostar men troligen billigare att köpa en ny maskin i längden
1 svar · 3,7k läst
C
claes_h: vgurra, hur gick det för dig? Köpte du den nämnda Electrolux-spisen, kunde du koppla in den? Jag är nyfiken då jag såg denna på Elgiganten idag, och den var ganska billig därtill.
8 svar · 12,7k läst
L
lt1cobra: Cyphera, hmm... nu när du säger det så vette sjutton om det funkar på luckan... måste kolla det nästa gång.
8 svar · 10,1k läst
hajof70
hajof70: [citat] Ett kylskåp som ger ifrån sig ankljud... Hahahahahahhaa... Låter som en vinnare att lägga ut på Youtube. Nä, jag har tillräckliga problem att göra min röst hörd vi matbordet som det är... :P
6 svar · 6,6k läst
M
mikewse: Jag grejade lite till; lossade avloppsledningen och blåste "baklänges" in i maskinen vilket gick bra. Fortfarande ingen pumpning dock vid provkörning. Lossade sparkskyddsplåten och en pappskiva så jag kunde se pumpmotorn. Roterade motoraxeln med fingrarna några varv och vid nästa test gick den nu igång. Funkar nu bra. Antingen satt där något som jag lätt fick väck med fingerkraft
4 svar · 11,4k läst
T
trulsbo: kul å läsa. har samma problem och har haft frysen i 2,5 år men påtalat ev. problem sedan 1 år och inget har gjorts... fattar inte hur nya dyra saker kan paja. köpta via fiskarheden också vid nyproduktion...
7 svar · 16,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: Inatt, då det var mycket svalare i friggan, så blev det inte alls samma monstruösa värmeutveckling, det kändes litegrann, men verkade helt normalt. Det är kanske skåpets isolering som är dålig/skadad ... :)
7 svar · 9,8k läst
D
dannan: Sitter i samma sits som TS... Alla kyl/frys är idag bara specade till minst 10 grader. Men, de modeller som har två kompressorer (eller två termostater) fungerar till en mycket större utsträckning än de med en. (Och alla modeller som har endast kyl eller frys) Vi kommer förmodligen att köpa en kyl/frys nu i sommar och testa lite försiktigt i vinter för att se hur de klarar sig. Om jag
3 svar · 8,5k läst
K
Kurtivan: Vi har haft Indesit, Miele, 2 Bosch. Mielen är nog eg den som funkat bäst, 9 år utan rep. Nu köpte vi en Bauknecht, huvudsakligen för dess 5-åriga garanti, då den senaste Boschen krånglat flera ggr och vi lessnade när den fyllde 5... Nu igårkväll slutade den nya att funka efter ett halvår...
52 svar · 16,1k läst
T
tjaboo: [citat] Vattnet stängs av när diskmaskinen inte används så känns som overkill, men helt klart en bra ide för inbyggda diskmaskiner. [citat] Diskmaskinsunderlägget får inte plats om det vrids 90grader, är 60cm brett och 50cm djupt men funderar på att ta bort en bit av högra kanten av underlägget.
3 svar · 2,4k läst
·
T
tsarraz: Låter som programverket gått sönder.
3 svar · 8,3k läst
L
loftby: Heh, och Ikeas föll bort direkt eller? Väldigt många har jag sett som erfarit strul med electrolux. Verkar ju helt klart ligga något i det, inte bara en mans otur.
2 svar · 1,9k läst
J
john_l: Nu funkar allting igen utan att jag behövde göra något. Grannen två våningar under renoverar så jag misstänker att de varit nere i källaren och rotat bland säkringarna. /John
4 svar · 1,9k läst
G
goranf: Tack för svar. Jag är inte ute efter en praktisk frys (finns redan 2), utan ett snyggt skåp med isbitar som bonus. goranf
2 svar · 4,8k läst
T
tsarraz: Avgör du ju själv. Poputvreden är det enda som är nått tycker jag Jag har lovat mig själv att nästa ugn måste ha pyrolys... Hatar att städa ugn.
3 svar · 1,5k läst
B
Barbaacid: 1 år är garanti tiden 3 år är reklamationstiden enligt konsumentverkets regler.
4 svar · 3,6k läst
B
Barbaacid: Kan jag svara på F2 är tömmningsproblem
2 svar · 5,8k läst
B
Barbaacid: Brukar vara själva böjen på röret till avtappningsslangen på baksidan som brukar vara problemet med dom skåpen. Rengör den ska du se att den funkar som vanligt igen.
4 svar · 9,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.