8 731 läst ·
11 svar
9k läst
11 svar
Trista rostfria vitvaror?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Finns det någon som testat att klä sina rostfria vitvaror med självhäftande plastfilm och som kan dela med sig av sina erfarenheter?
Jag sitter och funderar på att göra det med kyl och frys, samt fläktkåpan. Jag är främst orolig för hur plastfilmen på kåpan kommer att reagera på värme, fett och fukt.
Jag sitter och funderar på att göra det med kyl och frys, samt fläktkåpan. Jag är främst orolig för hur plastfilmen på kåpan kommer att reagera på värme, fett och fukt.
Jag har inte provat, men är skeptisk. Det brukar vara svårt att täcka större ytor utan att det blir rynkor eller bubblor. Dessutom lär plastfilmen vara ömtålig och långt ifrån emalj till utseendet. Det riskerar att bli ännu fulare än rostfritt.
Erik
Erik
Varför vill du ha plast film på vitvarorna?
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Jag vill egentligen inte ha plastfilm, utan jag vill slippa se de "fula" rostfria ytorna utan att behöva köpa nya vitvaror. Då var en tanke att testa med plastfilm som är relativt billigt och enkelt att ersätta/ ta bort om man tröttnar på det.Enk Projektet skrev:
Plastfilm kan funka om man monterar det rätt, problemet är att kyl/frys och andra vitvaror har högt "slitade" vilket gör att plastfilmen fort slits bort eller blir repig.
Det enda jag kan tänka mig som långvarig lösning är att antingen lackera om eller se om det går att köpa dörrarna som reservdel i vitt utförande.
Det enda jag kan tänka mig som långvarig lösning är att antingen lackera om eller se om det går att köpa dörrarna som reservdel i vitt utförande.
Jag klädde för många år sedan ett vitt kylskåp med silverfolie. Fungerade över förväntan och höll så länge jag hade det kvar. Köp kvalitetsfolie av en skyltfirma och testa. Kostar inte så mycket per kvm. Såpvatten under och skrapa bort alla luftbubblor med något som inte repar folien.
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Det borde inte vara omöjligt att få tag på film som tål slitage. Att foliera en hel bil (som t.ex vissa taxibolag gör) kostar inte mer än cirka 15000:-. De tål t.o.m. automattvättar, vilket borde kunna jämföras med mina barn...
Bilfolie är ju något som låter väldigt intressant. Hur funkar det praktiskt när den läggs på samt vem kan göra det på ett snyggt sätt?
Jag har massor med bekanta som har beklagat sig över sina rostfria vitvaror. Både för gammalmodiga utseendet och alla fläckar. Detta måste jag tipsa dem om nästa gång.
Jag har massor med bekanta som har beklagat sig över sina rostfria vitvaror. Både för gammalmodiga utseendet och alla fläckar. Detta måste jag tipsa dem om nästa gång.
Klicka här för att svara