Halloj!

Håller på med köksrenovering och har iom det varit på vitvarujakt. Pga att vi väldigt gärna ville ha vattendispenser och ismasking så föll valet till slut på AEG då det inte är så många som kan erbjuda detta. Vi har också tittat på Husqvarnas motsvarighet men pga bättre pris så blev det ändå AEG.

När man pratat med olika vitvaruhandlare så säger de väldigt olika vad gäller Husqvarna och AEG. En del säger att AEG är på väg att fasas ut i Sverige för att Husqvarna ska bli "premiummärket" och en del säger tvärtom att AEG är på frammarsch.. Nån som vet hur det ligger till egentligen? La t ex märke till nu att den kyl och frys vi köpt inte längre finns med på AEGs hemsida..

Vi har köpt alla vitvarorna av märket AEG och nu är ju frågan om man "gjort ett misstag" och skulle satsat på nåt annat

/Mats

Att AEG skulle vara billigare än Husqvarna låter inte alls troligt. Det brukar vara tvärtom.
AEG säljs väldigt lite i Sverige. Däremot säljs det mycket av AEG i Tyskland.
Electrolux Sverige satsar marknadsföring på Husqvarna och Electrolux, inte AEG.

Att priset skiljde berodde på att det var olika butiker.. Jag ville ha allt i antingen AEG eller husqvarna och de som kunde erbjuda hela aeg-paketet var billigare än de som kunde erbjuda hela husqvarna-paketet. Jag vet att normalt så är aeg dyrare (av någon anledning) trots att det är exakt samma grejer förutom lite designskillnader.

Då var det väl utgående produkter?

Varför skulle det spela någon roll om varumärket aeg ska bli större eller mindre om du redan handlat?

Spelar väl ingen roll egentligen.. Bara nyfiken tror jag. Verkar lite rörigt på nåt sätt.

Hemmakatten
När vi letade vitvaror 2006 var AEG det enda märke (har jag för mig) som hade 90cm höga helintegrerade kylar och frysar. Vi köpte 2 kylskåp och 2 frysar och placerade kylarna överst och frysarna underst. Priset var högre än för andra liknande och bara ett år senare fanns inte skåpen längre att köpa på den svenska marknaden Nu har vi haft vitvarorna i 6 år och de fungerar utmärkt och är dessutom tysta. Så för oss var AEG det bästa köpet. Det verkar som om AEG är större nere på kontinenten och jag har bara hört gott om AEG:

Skall tillägga att vi fick ett mkt bra pris totalt hos den lokale handlaren eftersom vi köpte alla vitvaror inkl. TM och TT, fläkt mm. men vi köpte lite olika märken eftersom jag inbillar mig att olika tillverkare är bäst på olika vitvaror.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.