Verktyg & Maskiner
Fnularn: Jag har provat både med och utan dammsugare. Tycker oxå den rassal lite som typ som lagerljud.
CCPusher: Jodå, småsugen blev man allt, i värsta fall får man väl ha dem på maskerad eller något om man inte har något jobb som kräver dem för tillfället. :D
kamy: Vi använde såna när jag låg i flottan för att knacka rost från skrovet. Det vibrerade i tassarna flera dar efter man var klar....
OHE: Tur man bor i Malmö. ;) Har jag uppenbara problem med mina prylar så åker jag raka vägen ut till Festool Malmös service/reklamationsavdelning. Som mest har jag fått vänta i tjugo minuter på att killarna lagar prylen. Hur trevliga som helst. Vid lite mindre strul ringer jag till min ÅF och några minuter senare har service/reklamationsavdelningen ringt upp mig.
screamin-daemon: [citat] Om jag gör så här då? http://www.festool.dk/images/denmark/billeder/2010/Periode_1/060881_Infotool_10P1_DK.pdf
Ronnyh: Längre upp i tråden har du ju bengtns fina elementskydd. Jag har dominosystainern, men syftet är ju som Masses nämner dekoration. Kanske inte enbart där man ser ändprofilen utan mer som bengtn.
Milkshaken: En sak som talar bra för den annonsen , det är att den INTE är omlackad, verkar vara original... En tumregel är ju annars att ALDRIG köpa en omlackad baklastare om man inte tycker om att svetsa balkar, byta plåt mm mm....
Snailman: [citat] Det är inte den koden som de frågar efter i de fall som är aktuella i den här tråden. tråden gäller en kod som bara gäller för just ett visst köp
Milkshaken: Tömmer man på den "fjäderknappen" som sitter på undersidan av flottörhuset? Hur justeras flottören? Idag köpte jag HAYNES handbok för SMÅ MOTORER.... Hoppas kunna fixa det själv.... Kom gärna med flera tips...
phl: Oj då! Ett filter ska vara bra igensatt om en kompressor inte klarar att dra luft genom det =)
krijo1: Inte som jag har förstått det, på den jag byte satt det inte limmat. Däremot får man väldans ont i tummarna av att kränga på det..... Vad är det för bandsåg?
nanowire: Har inte kommit så långt ännu... Just nu försöker jag få till en verkstad av garaget. Två kubik grundmur är bortbilad och nu sitter en dörr in från källaren istället. Nästa steg blir att flytta ut resten av all bråten därifrån till nybyggt förråd. Sen ska fräsbord och hyvelbänk få ett eget hem... Och sen... :)
Nimajneb: nu vet jag inget om just dessa men själv när jag ska göra dessa typer av sökninger i google så lägger jag till: "site:.co.uk" efter mina sökord. Tex: Rexon site:.co.uk
Tokv41: [citat] Helt klart är det så.. Men som sagt har jag inte hittat något demoex som inte glappat även om det ibland är svårt att hitta direkt.. Bara i vissa lägen de glappar...
mabcar: Jag rekommenderar en liten skruvdragare. Den jag har har faktiskt aldrig svikit mig. 10cm långa skruvar i fuktigt virke utan problem. (jag har en makita 10.8 med slag). http://www.smsservice.se/product.html/df030dwe-makita-borrskruvdragare-108v?category_id=24 skulle jag rekommendera för allmänt bruk utan att veta dina behov.
Paul-Staffanstorp: Ok... från utlandet då ja... Jag kollade ju sverigepriser bara...
Daniel_N: [citat] Var förbi Rusta idag och såg att måttbanden finns kvar, fortfarande för 19 kr, ett verkligt kap.
FredrikR: Ja, jag har också en 18g till lister och foder. Dock skulle kanske en 15 eller 16g varit på sin plats om man vill spika tak. Men men, då får man handla på sig en sådan också ;)
MathiasS: jo, exakt så gjorde jag med. Men nu står jag med två dragare som funkar utmärkt och FEM kassa batterier.....man kan inte fortsätta så hur länge som helst....;)
mattiasp: Oftast är det två väskor à 50 lbs, dvs 2x23 kg. Uppgifterna finns på respektive flygbolags hemsida om det inte står på biljetten.
beemwepaouer: JanneL: Det är en äldre kompressortank, stor som en mindre garderob! Ingen plåtburk. Den är provtryckt upp till 25 bar men det var typ 15 år sedan. [citat] d^_^b [citat] d^_^b Tackar! Ska kolla upp dessa. Som några redan sagt, det är inte trycket som är farligt, det är den expanderande volymen! Vatten expanderar inget då de går från 25 till 0 bar. Tryck*volym/temperatur=konstant juh :S
jomany: Jag stod och svor åt de satans spårskruvarna till kopierringarna senast idag. :@ ///j
Mats Bengtsson: [citat] Tack allesammans, då är det såga som gäller, och sedan plana. Festool har mycket riktigt en vändbar aluprofil, men i det här fallet låter jag den nog vara kvar i det höga läget (som är rätt lågt, typ 50 mm). Det är bara ett ramverk jag bygger, inget stort krav på finish. På grund av pris satsade jag på billig gran, men kvistarna var värre i hyveln än jag väntat. ---
Fredrik B01: Det blev en Nilfisk-ALTO Attix 30-01, jag gick upp lite i min budget, men jag är nöjd än så länge