Ska kolla på en Nobex champion och se om den verkar stabil, vet ni om den är så stabil så man kan såga av även delar av ett sågblads bredd vid finjusteringar (<0,5 mm) ?
// Mats
Till så små justeringar är en hyvel bäst Helst med en "shooting board"
Till så små justeringar är en hyvel bäst Helst med en "shooting board"
/B
Som att ge bensin till en pyroman med sådana kommentarer i verktygsforumet, ny måste jag skaffa en hyvel med....
Mer seriöst så diggar jag en geringsåg där bladet kombinerat med möjligheten att spänna det ger möjligheten att "hyvla" av en milimeter eller så för att få en perfekt lång list. Budgetsågen jag har idag ger inte riktigt den möjligheten då den ser ut som en banan om man spänner den hårt.
// Mats
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.