perkele skrev:
Nimajneb:

Eller så tar man dosfräsen, om man vill ha runda puckar.
Det är inte lättare och men framförallt spillet blir större.

A
Springare skrev:
Bengtn du har PM:)
+1.

Daniel_N skrev:
Vet inte riktigt vad som funkar bäst. Hade tänkte att prova med lite olika lim jag har hemma...PL400, Sikaflex 295 UV som är för polykarbonat och akryl eller kanske epoxy. Får se hur det går - jag återkommer med rapport.
Hur gick det med puckarna?
Funkade det?

ikeahantverkaren skrev:
Hur gick det med puckarna?
Funkade det?
Kolla längre upp på sidan, inlägg 34 och framåt ;)

ClasseClas
ACME skrev:
+1.
+1 till. PM skickat till bengtn.

Hur har det gått för er i Stockholm?

Daniel_N skrev:
Hur har det gått för er i Stockholm?
Det gick bra. Vi var sex stycken som beställde ett eller flera uppsättningar benchcookies och lite annat smått och gott från Rockler.
Enkel smärtfri beställning som tog ca två veckor från order till leverans och ankom mitt garage i förra veckan.
Jag har gjort några mindre tester och puckarna verkar hålla det de lovar. Jag har föresten en uppsättning över om någon är intresserad. Skicka mig ett pm i så fall.
/B

På lindhagensgatan i Stockholm ligger Kuntze. De har det mesta i gummiväg. Har handlat massor med dukar, mattor, lister etc där genom åren.

När man ändå är där så kan man passa på att gå in i beslagsaffären mittemot, den har ganska mycket roliga detaljer att smycka sina hemmasnickrade grejer med. Minns inte vad den heter dock, men tvärs över gatan i stort sett.

Bulldog skrev:
På lindhagensgatan i Stockholm ligger Kuntze. De har det mesta i gummiväg. Har handlat massor med dukar, mattor, lister etc där genom åren.

När man ändå är där så kan man passa på att gå in i beslagsaffären mittemot, den har ganska mycket roliga detaljer att smycka sina hemmasnickrade grejer med. Minns inte vad den heter dock, men tvärs över gatan i stort sett.
Jag hade för mig att Sifverts skruv hade flyttat? Kuntze gummi har sin katalog på nätet, men det är inte alltid man vet vad man letar efter.

mattiasp, du kan ha rätt att de har flyttat. Har inte varit där på ett tag, men det står Lindhagensgatan fortfarande på siten.

Bulldog, valde du din avatar med denna tråden i åtanke? We have cookies... ;)

Alltid minst ett rör Maryland Cookies i verkstan'... annars är det inte Feng Shui, serru :-)

Haft det stora nöjet idag (Tack Bengt) att köra med RockPuckarna då jag kantfräste mina fönsterbrädor.
Då brädorna är relativt smala 15cm så kändes det först lite vingligt då gummit på puckarna är så mjukt. Men väl igång så spelade det ingen roll.

Valde att stå ute så fram med 2 bockar, en golvspånskiva och ut med puckarna.
Fräs, vänd, fräs, byt osv osv... inget fibblande med tvingar och inget behov av "specialbord" alt att dra fram fräsbordet.

ClasseClas
Jag har också använt mina puckar (Tack Bengt!) till planslipning av en mindre bordsskiva inklusive betsning + lackning. Det funkade perfekt för det ändamålet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.