Det är ju snubben med eyeballing-game som vi beundrade för någon vecka sedan!

Hur kommer man på att man ska bygga en dominobricksplacerare?... Måste ha mycket tid över och sakna gapiga ungar...

Edit: En minut sen, inte hel ovanligt...

Redigerat:
Ojdå, man har ramlat ur topplistan på eyeballing game. Jag klarade 1,83. Ganska stolt faktiskt. Vi kanske skulle köra en byggahustävling i spelet någon fredag?

Var det inte samma gubbe som förflyttade bordssågens anhåll med stegmotor och gjorde sockerlådsinkning med sinkor av samma bredd som sågklingan?

mattiasp skrev:
Ojdå, man har ramlat ur topplistan på eyeballing game. Jag klarade 1,83. Ganska stolt faktiskt. Vi kanske skulle köra en byggahustävling i spelet någon fredag?
1,83!!?
Har du suttit med någon vinkelmätare på skärmen?.. Jag kommer inte under 5...

bigsnucke skrev:
1,83!!?
Vad menas med "The point of convergence"?

Punkten där linjerna möts, i de här fallet. Just den är jag ganska bra på, det är värre med att hitta "mittpunkten" i trianglarna...

bigsnucke skrev:
1,83!!?
Jag är grym! Ni har bara inte gett det tid nog.

Edit: Man måste leva upp till signaturen.

2,59 har störst problem med mittpunkten.

/Patrik

Jag fattar inte..."make a right angle" då ska man väl göra en 90°-vinkel, eller?

Jag tycker jag gör den rätaste vinkel som går att göra, sen kommer "facit" och den är då inte rät på långa vägar.

bax kan vara så att din skärm inte är rätt instäld kolla på hemsidan står mera där.

mattiasp hur många gånger tog det innan du fick så bra resultat.

mitt första försök innan jag fatade hur det funkade fick jag 5,6 nånting

Själv så fick jag bara 2,89 på andra försöket.

Mvh Pär

Kanske 20 gånger.

2.38 på första försöket. Jag håller med om att mittpunkten (i cirkeln/triangeln) är svårast, där får jag ofta runt 4, vilket drar ner...

Edit: Sådärja, 1.55 på mitt tredje försök. Nu ska jag göra något vettigare en stund.

Redigerat:
C
4,03.. :(

4.22 på kanske en 5 omgångar, tog tid innan jag fick till convergencen.
Bisectrisen var nog det som gick bäst.

Nu 3.72... :)

Redigerat:
3,5 på första. Lättast de tre mötande linjerna. Mittpunterna var inte så svåra, däremot mitt på linjen, jag fick inte till det någon gång?! Fattar inte vad som är fel...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.