Jag är ledsen, men jag trodde att händelsen hade ägt rum i Blekinge eftersom det stod att läsa i Blekinge Läns Tidning. Jag har ingen aning om i vilket län Bromölla ligger.
Jag får försvara mig med att jag ursprungligen är Stockholmare. Alla vet att Stockholmare inte har någon aning om något som ligger utanför Stockholms län. Utom möjligen Åre som ligger nära skidbacken och Björneborg som ligger någonstans i östra Sverige.
Jag får försvara mig med att jag ursprungligen är Stockholmare. Alla vet att Stockholmare inte har någon aning om något som ligger utanför Stockholms län. Utom möjligen Åre som ligger nära skidbacken och Björneborg som ligger någonstans i östra Sverige.
Din kompletta förvirring kanske kan beror på att Bromölla ungarna går i Gymnasiet i Sölvesborg som ligger på andra sidan gränsen.cheetah1 skrev:
Så även om de är skåningar så är de alltså formellt, via skolan, indoktrinerade i den blekingska snålheten (vilken mattiasp har härlett ovan)?Nimajneb skrev:
Angående flytten - får man flyttpizza fast man tar betalt?
Om Sanna Nielsen och hennes kompisar är snåla pga av skolgången vågar jag inte säga, men vad jag förstår uppskattar Bromöllaborna att få lämna Skåne så ofta som möjligt.Daniel_N skrev:
Mattias kompis kom naturligtvis ner från mörka snåla Småland-
Själv bjuder jag på Öl o Pizza om jag får betalt :wow:
Nä, det var inte min kompis, utan min brors kompis. Han fick inte delta i flyttarbetet, och blev därmed utan pizza! Dessutom ströks han från brorsans lista på kompisar. Jag tror att han kom från Sturkö. Vad jag har förstått så betraktas Sturköbor som...Äh, jag lägger av här!
Klicka här för att svara