Stefan N
Stefan N: Ja, det lär väl bli så. Det enda är att det hade vart fint med en guide rail till den men det finns väl inte.
5 svar · 1,3k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Den bit som satt kvar inne i skruven lossnade snyggt och prydligt. Jag hade redan provat att banka lite försiktigt både på insexbiten, på skruven, och intill, i förhoppningen att den skulle lossa. Detta dock med en skruvmejsel, modell lite klenare. Körnaren är stenhård och har en spets som gör att kraften kan sättas exakt i mitten, och om det inte var att biten blivit utmattad
12 svar · 1,2k läst
T
Tokv41: Ringde en serviceberkstad bara...
35 svar · 6,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Har aldrig kört den, men den ska vara bra enligt vad jag hört i alla fall.
1 svar · 2,2k läst
E
Eld: [citat] Det tricket har jag använt och det funkade kanon.
5 svar · 34,9k läst
·
Q
Qkeeper: Hej! Undra om någon vet någon bra hemsida där som säljer fickor som passar till Snicki 1832? behöver inte vara snickis egna fickor utan även andra märken. Letar efter skruvdragarhölster och materialficka/eventuellt en stängbar ficka för lite småplock som bits bitshållare borr m.m. Alla svar är till hjälp! mvh Adam
0 svar · 5,5k läst
phl
phl: Här har du en bild på hur Festool tänker sig att resultatet kan se ut.
24 svar · 39,1k läst
V
verktygsgurun: Svällband som man har till fönster och dörrar. Finns i olika dimensioner.
5 svar · 1,5k läst
bygga_bo
bygga_bo: Om du har MK på maskinen brukar det vara ungefär så här... Sänk ner chucken till max utslag och titta på axeln som blottar sig. Är där ett (avlångt) hål i den? Kan du se rakt igenom hålet? Om inte så snurra lite på chucken för hand tills du gör det. I det avlånga hålet kan du föra in en kil som knackar lite lätt på. Då lossnar dornet (med chuck) från maskinen.
10 svar · 6,5k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: Ok , en sista uppdatering om det inte finns några önskemål på fler. Spax 8x180 skruvad i 120x45 på högkant(hade ingen grövre dimension hemma), 2:a växeln . Enjoy:) http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/6/
7 svar · 2,5k läst
·
F
fth: jac > dammsugaren kopplade jag in före CMS-en, men eftersom jag har moddat min slang/sladd med strumpa enligt daniel_n:s förlaga så kanske det är bättre att koppla dammsugaren till CMS-uttaget och "slangsladden" till maskinen... men hur blir det med autostart då? bygga_bo > jag har inte moddat LA ännu, för att modda excenterstången krävs lite mer metallbearbetningskunskaper än vad jag
4 svar · 933 läst
Dudeish
Dudeish: Jag har köpt från lawson-his.co.uk till en kompis samt min syrra när de fyllde 40. De fick var sin Makita 452 med laddare dubbla batterier samt alu låda. Har för mig att det gick på ca 1500 totalt, men det va någon drive då har jag för mig.
10 svar · 1,4k läst
M
magnu: [citat] Man lägger det där det står asbest (Eternit) i varje fall för fyra år sedan på Hagby återvinningscentral utanför Täby. Jag har för mig att återvinningscentralerna är skyldiga att ta emot avfall från privatpersoner, utan kostnad. Men det kan mycket väl vara nya regler.
28 svar · 5,2k läst
·
J
jordraketen: Hej. Nån som provat JULAs gipsskruvdragare FERM FDD-500 för 399kr? Säljs ut för 299 :- nu. Håller den för att sätta spån + gips i ett husbygge på 150 m2?
0 svar · 1,2k läst
B
BigGitt: [citat] Bland det smartaste tipset här! En adapter bör kunna beställas i de flesta affärer som säljer verktyg. Själv tillverkade en till min roterande munstycke genom att värma ett gammal rör i mindre diameter med varmluftspistol. När röret blivit mjuk, trädde helt enkelt över på dammsugarens rör. Sen var det bara att kyla den. Samma sak med andra ändan. Ok. Det ser inte så snyggt
16 svar · 3,6k läst
CCPusher
CCPusher: [citat] Nej, det är visst den andra Daniels verkstad...:P
78 svar · 5,3k läst
F
fivecolors: Hoppas du blir nöjd med ditt köp, Milwaukee´s tigersågar har ju bra rykte. De små maskinerna brukar vara bra till att såga ur fönster, lossa reglar och annat vardagspul med. Då de är små och smidiga. De stora tycker jag är mest användbara vid tunga jobb som att såga i gamla timmerstocksväggar och dylikt, det är där de extra watten kommer till användning. De har ofta bra
8 svar · 1,7k läst
empire
empire: Jag har en no-name maskin med enTecumsehmotor som har funkat finfint i säkert 10år, innan mig hade en fastighetsskötare den, jag har inget gjort med den bara tankat lite fetare. Synd att man inte har fler, för nu kan man sälja dom till överpris på blocket;)
15 svar · 7,1k läst
bygga_bo
bygga_bo: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/136415-tips-pa-ett-bra-proffsverktygs-maerke.html, inlägg 9-11.
1 svar · 5,8k läst
Rrrrr
Rrrrr: [citat] Jag brukar sticka med en dragfjäder så hör man ungefär var de är. Dosor kan man oftast räkna ut var de sitter. Sitter ofta logiskt placerade.. Med undantag om det är en hempulare som satt dom :cool:
4 svar · 2,7k läst
A
Anderrrrrsson: KGC säljer trattsprutor/putssprutor http://www.kgcverktyg.se/se/produkter/produktdatabas_iframe/ Art nr. 5288
1 svar · 6,9k läst
T
tracker: Motorstark !! http://www.dewalt.se/powertools/productdetails/catno/D28137/
17 svar · 8,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Aha, jag tog av någon konstig anledning för givet att det var den äldre 150mm rotex med M8-fäste du hade, my bad.
6 svar · 2,1k läst
nanowire
nanowire: Lite sent nu eftersom du redan köpt men kanske en tanke för andra som står i begrepp att göra det; Jag håller helt med om att majoriteten av alla skruvar fixas av en lättare maskin men hålsågar och dosborrar kan kräva lite högre vridmoment från maskinen och det är något i alla fall jag använder ganska ofta. Dessutom suger det ur batterierna snabbt...
16 svar · 6,2k läst
L
L-H: Dustex II är förvisso ingen ny skapelse, men det är en riktigt bra dammsugare. Möjligen lite otymplig kanske men jag har inte lyckats ta död på min trots att den "misshandlats" genom åren...och reglerbar sugeffekt, visst det är väl bra men polarns Festool står alltid på max :D
12 svar · 1,7k läst
CCPusher
CCPusher: Och inte heller silvertejp, vad är det här för forum egentligen? ;oP
34 svar · 4,5k läst
·
phl
phl: Finns ju små Systainers...
20 svar · 2,5k läst
·
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Tror man är livrädd att få negativt omdöme, iaf. på den amerikanska ebay. Att frakten är billigare är väl mest pga. dumma säljare på Tradera. Går ju att skicka ganska billigt numera med DHL/Schenker. Schenker kan dock vara oerhört tröga. Sedan är man väl mer serviceinriktad i USA. Känns nästan löjligt när man ringar till USA. "Good day Sir, how may i help you Sir, thank
11 svar · 3,9k läst
HEPO
HEPO: Verktygsboden (.se) har båda AEG (med och utan slag) på kampanj just nu för 1495 st tror jag det var.
4 svar · 7,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.