Raskus
Raskus: Läs i stora import-från-utanför-EU-tråden så har du massor av tips. Annars är tools-plus att rekommendera http://www.tools-plus.com/makita-lxt1200.html
1 svar · 2,6k läst
phl
phl: Jo, man måste hejda sig ibland. Nåja, Fluken och agget gör sig bra med mitt gamla analoga minnesskop, det andra labbagget och funkgeneratorn.
14 svar · 2,1k läst
C
cem77: [citat] Man lastar väl inte fullt? :D
13 svar · 13,7k läst
T
tomlan: Att jag inte köpte supercuten var nog att det verkar vara mindre tillbehör till den,låter mer,saknar snabbfäste, dubbelt så dyr men kan rekommendera multimastern som slipmaskin också, en dröm jämfört med slipmusen o liknande jag testat (slipper vibrationskador i handen)
3 svar · 4,3k läst
CCPusher
CCPusher: Det var ett bra pris, jag tyckte mitt pris på 5635 var bra...
11 svar · 1,4k läst
L
Logiman: [citat] DLE 50 har bare metriske mål. DLR 165 har både metriske og tommemål så du kan velge. Altså en funksjon ekstra :)
9 svar · 1,0k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Som innehavare av 4 mekaniska Rapidpistoler, samt två elektriska Novus, dristar jag mig till att föreslå en fullständigt komplett vansinnig lösning. En kompressordriven häftpistol är mindre, starkare och har en mycket behagligare rekyl, kostar dessutom en bråkdel. Till skillnad från de eldrivna, klarar den att driva in spikar och häfrklamrar i 99% av alla försök. Nackdelen är
1 svar · 2,0k läst
xibeca
xibeca: Theofils borde väl vara första anhalten för festool
2 svar · 2,8k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: På DFR byts hela chucken och på DRE sätts en adapter+borrchuck i sdschucken och det senare alternativet ser bra mycket mer B ut. Har inte provat DFR själv men jag antar att borrchucken sitter bra mycket stadigare i den.
1 svar · 846 läst
Gruvberget
Gruvberget: Det blev inte Axminster, jag kollade med lilla Poolewood istället. Frakten blev 200 GBP billigare! (dvs 2400 SEK skillnad). Jag betalade i runda slängar 1900 SEK för frakten för 150 kg. Maskinen har inte kommit ännu, men jag tror den blir bra, finns många filmklipp och goda recensioner. Hur som helst, Axminster verkar ha ett "dåligt" fraktavtal på pallgods över en viss vikt, men dom har
10 svar · 3,6k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Det finns laddare för gamla batterier som cyklar batterierna, det finns laddare som använder batterispänningen för att avgöra om de är fulladdade, det finns laddare som gör en belastningstest för att avgöra om de är fulla. Det finns de som varnar för att batteriet har bara x procent kvar av sin kapacitet, och det finns de som använder det vetandet till att se om en cykling kan
7 svar · 2,8k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Det man skall tänka på om man är villig att importera själv, är att det som testas i tidningarna oftast representerar den svenska marknaden. Det innebär högre priser och sämre utbud (men om du har ett varuhus med prylen inne, så vinner du två dagars snabbare leverans, ibland tre). Är otroligt nöjd med mitt "laserpass", som jag mer tänker på som en krysslaser (skulle först
26 svar · 23,8k läst
·
raveper
raveper: [citat] Tycker inte den verkar speciellt rejäl när jag klämt på den. Mer åt det här hållet kanske http://www.stanleytools.com/default.asp?CATEGORY=ZAG+ROLLING+WORK&TYPE=PRODUCT&PARTNUMBER=033023R&SDesc=Stanley%26%23174%3B+Mobile+Tool+Chest Synd att den bara har en "mellan del" för mindre verktyg. Hade en liknande en gång men kommer inte ihåg om det var en stanley. Gul och svart iaf.
4 svar · 5,2k läst
P
peppe73: Tack för svaren!! Ska åka in på Classe o titta om det står 13A, annars så blir det till att byta kontakt /Peppe
6 svar · 5,2k läst
Rund_skruvad
Rund_skruvad: [citat] Men se där, första punkten på dagordningen som ska lösas på pubmötet. :)
27 svar · 17,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Japp. Har märkt det. Säve Trä blev Beijer som sedan slogs ihop med Beijer Tingstad och så var allt borta.
17 svar · 10,3k läst
A
Aerostaffan: Jag skaffade mitt släp några månader efter vi köpt vårt första hus och det har jag inte ångrat en minut!! Vad köpte jag då? För 6000kr fick jag ett nybesiktigat (samma dag som jag köpte det) Kylingekärran 850kg från 1986. Flakmåttet är ca 250x140cm och golvet och materialet i lämmarna är utbytt mot durkaluminium av någon tidigare ägare. Eftersom jag hade galvade gallersektioner
95 svar · 89,3k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Förutom att jag håller med dig i nästan allt och att du brukar ha råkoll, så... [citat] Så lider jag av samma "problem" :O, jag har inte heller kapat med ett Bosch-stativ under sågen någon gång. Och med en DeWalt-bänk endast vid ett enda tillfälle. Så mina åsikter kommer sig av att jag stått och gungat stativen där dom står bredvid varandra på Maskin&verktyg. Det kan självklart
16 svar · 5,6k läst
Gruvberget
Gruvberget: Har pratat med Plano i Umeå denna vecka, eftersom jag i flera år nu tydligen haft limpressarna felmonterade. 1) "Plastklossarna i botten" ska sitta fast monterade på yttre "rörliga" skenan 2) Monteringen baseras helt enkelt på att yttre skenan ska få stöd av golvet, dvs dom ska inte hänga fritt och sladdra när Kanske jag har missuppfattat er frågeställning, men hur som helst bilden i
3 svar · 5,3k läst
·
U
u95hw: Lyfter upp den här tråden för att dubbelkolla om någon testat maskinen som slipar klingor som finns på jula? http://www.jula.se/slipmaskin-for-sagklingor-110-w-125658 Jag tog en sväng inom där igår och det är ju ingen maskin som man köper för proffesionellt bruk, men det känndes som att den skulle funka hemma. En del tid går nog till att ställa in den men sedan verkade den relativt
12 svar · 8,0k läst
M
mlkjhr: Köp en spånsug och ha den i källarn. Går alldeles utmärkt att städa med.
14 svar · 4,8k läst
bax
bax: [citat] "X-Berth" :D En mycket trevlig och kompetent man. Det är hans såg jag kört. Han håller en del roliga kurser. Han är inte superpartisk utan kan gott och väl erkänna brister hos grejerna. Ofta kostar en Moretens-produkt nån tusenlapp mindre än Logosol. Logosol är dock outstanding på eftermarknad och support.
10 svar · 5,9k läst
K
Kingenkongen: Ungefär samma pris som jag betalade idag då. :) Dock med tvingar i stället för väskan, samt att jag skulle få köpa en 80-skena för ungefär 400 spänn när de åter får den i lager.
40 svar · 5,8k läst
S
stomneby: Bifogar en bild på vad jag menar grov uppskattning så är diametern på dom yttre hjulen ca 500mm. Borde vara en bra utgångspunkt för ett bygge och finns en del annat braha i en sådan relik
15 svar · 14,9k läst
·
T
Tokv41: [citat] Har använt sencon till lister, foder och socklar och till det funkar den ypperligt.. Konsekvent i djupinställning och inga märken på materialet.. Skulle jag gissa tror jag nog dock den är i klenaste laget för pärlspont.. Men det beror väl iof lite på underlaget men personligen skulle jag använda något grövre spik än dessa... Det "drar" otroligt lite med dessa spikar...
39 svar · 29,0k läst
L
lt1cobra: hmm, jag har inte riktigt samma problem men på min kapex/ctl så har slangen också 'hängt' ned från sågen. Den lossnar inte men det märks att munstycket/gummitutten liksom blivit lite större så den sitter inte lika tight längre. Tror det är 'varning' på att ha slangarna hängande lös för det blir svårt att sätta fast andra 36mm prylar i dem efter åt... Tycker mig märkt att
17 svar · 1,8k läst
J
JulleJansson: Perfekt! Tackar och bockar! Mycket annat trevligt i den där Shop Notes, ska nog ta och leta reda på fler nummer... VH Julle
8 svar · 5,5k läst
Snorunge
Snorunge: Sorry. Blandar ihop dessa modeller. Har du en 5/8 axel ska det väl gå bra. Längden på axeln får man hoppas att konstruktörerna tänkt till lite extra på så att man ska kunna köra dado på den.
14 svar · 10,5k läst
B
Binesh: [citat] Ju större hålsåg desto högre blir periferihastigheten och du bör därmed ha lägre varvtal. Omvänd proportion alltså. Denna du länkar till har 550 rpm så det är redan lågt och fungerar bra till borrning i trä, alu, plast men ska du borra metaller, särskilt rostfritt så tycker jag du ska titta på något annat.
3 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.