2 061 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Festool Rotex
Ehh, det är väl bara att byta slipplattan eller, om det är RO150 du menar? Jag köpte en ny hård platta som råkade vara multijet, då stod det att man fick multijetstream bara man kombinerade den med multijetstreampapper...
/A
/A
Nej, jag tror inte att det går. Den gamla plattan fästes med en insexsskruv i mitten av plattan (samma som ETS-serien fortfarande har), den nya maskinen har ett snabbfäste istället. Jag har inte sett någon sorts "konverteringskit" eller multi-jetstream platta för den gamla modellen. Men slå festool i Malmö en signal, de kan säkert hjälpa dig.
Ok, men på RO150 (nyaste Rotex) byter man väl bara plattan ändå.Daniel_N skrev:Nej, jag tror inte att det går. Den gamla plattan fästes med en insexsskruv i mitten av plattan (samma som ETS-serien fortfarande har), den nya maskinen har ett snabbfäste istället. Jag har inte sett någon sorts "konverteringskit" eller multi-jetstream platta för den gamla modellen. Men slå festool i Malmö en signal, de kan säkert hjälpa dig.
Multijetstream utgör ju inte en ny Rotexversion som jag förstått det.
/A
Kollade på min R125 och det är snabbfäste på min. Står klart i manualen att plattan bytas helt utan verktyg. Tittade på Festools hemsida men hittar ingen info om den nya maskinen.Alko skrev:
Kan sluta att leta. Multijet finns bara till RO150 och då till båda fästena, M8 gänga eller fastfix.
Redigerat av moderator:
Aha, jag tog av någon konstig anledning för givet att det var den äldre 150mm rotex med M8-fäste du hade, my bad.hokanp skrev:
Klicka här för att svara