2 646 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Romprovning BILLIGT malmö
Hej!
Först och främst, jag inser att det här inlägget ligger grymt felplacerat, men jag lägger det ändå här eftersom det bara är här jag känner folk..
Dessutom rör det sig om så pass kort tid att det kanske kan ses mellan fingrarna av moderaterna samt raderas så fort jag har fått napp, alternativt klockan 18:00 ikväll. :blushing:
Nu, down to busines;
Jag råkar sitta med en biljett för mycket på kvällens
Romprovning på Hansacompagniet i Malmö klockan 18:00 ikväll den 16e februari
Priset är 600kronor detta är dock kraftigt diskuterbart om någon skulle tycka att det var för mycket pengar för lite piratdricka..
Hoppas såklart på förståelse och snabba svar..
/D
Först och främst, jag inser att det här inlägget ligger grymt felplacerat, men jag lägger det ändå här eftersom det bara är här jag känner folk..
Dessutom rör det sig om så pass kort tid att det kanske kan ses mellan fingrarna av moderaterna samt raderas så fort jag har fått napp, alternativt klockan 18:00 ikväll. :blushing:
Nu, down to busines;
Jag råkar sitta med en biljett för mycket på kvällens
Romprovning på Hansacompagniet i Malmö klockan 18:00 ikväll den 16e februari
Priset är 600kronor detta är dock kraftigt diskuterbart om någon skulle tycka att det var för mycket pengar för lite piratdricka..
Hoppas såklart på förståelse och snabba svar..
/D
Captain morgan o cola. Fy. det är att häda. samma skit som bacardi. den cubanska är ok men testa en zacapa centernario t.ex. och både wiskeyn och conjaken åker ut ur baskåpet till förmån för ett växande romsortiment.
CCPusher. Vilka sorter testade ni?
CCPusher. Vilka sorter testade ni?
Jag gillar Havana Club´s sortiment.
Barrel Proof, Añejo Reserva eller 7 Años ska det vara. Eller varför inte en Gran Reserva 15 Años.. Fast den är tyvärr lite för dyr
Avnjutes bäst med någon god choklad, havsfrukter eller liknande.. Mmm...
Varför hålla på med wiskey-tjaffs när man kan dricka rom!
Barrel Proof, Añejo Reserva eller 7 Años ska det vara. Eller varför inte en Gran Reserva 15 Años.. Fast den är tyvärr lite för dyr
Avnjutes bäst med någon god choklad, havsfrukter eller liknande.. Mmm...
Varför hålla på med wiskey-tjaffs när man kan dricka rom!
storkarp: vi provade Clément Rhum Agricole Blanc (blandad i en Ti-Punch), Appleton Estate V/X, Neisson Rhum Estra Vieux, Bristol Classic Caroni Finest Trinidad, Rum Plantaton 20th Anniversary Extra Old Barbados och Ron Zacapa 23.
Inget snordyrt men ett väldigt brett spektra av olika sorters rom.
SCB: Exakt! Min whisky period är över sedan länge..
Jag kan varmt rekomendera:
Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old Barbados (nr 10233)
Land Barbados
Distrikt Barbados
Alkoholhalt 40,0 %
Färg Ljus, brun färg med grön nyans.
Doft Stor, nyanserad doft med tydlig fatkaraktär, inslag av choklad, torkade fikon, dadlar, banan och nötter.
Smak Smakrik, balanserad rom med tydlig fatkaraktär, inslag av choklad, torkad frukt, muscovadosocker, banan och nötter.
Användning Serveras som avec.

Som för tillfället finns i det tillfäliga sortimentet i alla "finbutiker!
För alla som vill ha riktigt god dricka till fredagsmyset.
Kostar en femhundring men är väl värd slantarna tycker jag.
Inget snordyrt men ett väldigt brett spektra av olika sorters rom.
SCB: Exakt! Min whisky period är över sedan länge..
Jag kan varmt rekomendera:
Rum Plantation 20th Anniversary Extra Old Barbados (nr 10233) Land Barbados
Distrikt Barbados
Alkoholhalt 40,0 %
Färg Ljus, brun färg med grön nyans.
Doft Stor, nyanserad doft med tydlig fatkaraktär, inslag av choklad, torkade fikon, dadlar, banan och nötter.
Smak Smakrik, balanserad rom med tydlig fatkaraktär, inslag av choklad, torkad frukt, muscovadosocker, banan och nötter.
Användning Serveras som avec.
Som för tillfället finns i det tillfäliga sortimentet i alla "finbutiker!
För alla som vill ha riktigt god dricka till fredagsmyset.
Kostar en femhundring men är väl värd slantarna tycker jag.
Minns min första romfylla som det var igår. Morsan fick komma och hämta mig hos sina arbetskamrater i polishuset, 14 mil i taxi. Se vad en liter 74% ig hansen rom för 40kr kan göra.
ccpusher. ni testade verkligen zacapa23 åringen? Det är nog den jag har och som väl kostar 2-3000 kr om man skall få tag i den i Sverige? jag är lycklig ägare av 2 st flaskor varav den ena snart är tom. Köpte den på "orginalplats" i Guatemala och jag hälsades som kung i butiken.
jag har en skaplig samling och kan en del om rom men jag vill absolut lära mig mer och framförallt njuta av nyta romupplevelser. Sen kan jag även dricka en(eller flera) romocola men det är en helt annan sak.
jag har en skaplig samling och kan en del om rom men jag vill absolut lära mig mer och framförallt njuta av nyta romupplevelser. Sen kan jag även dricka en(eller flera) romocola men det är en helt annan sak.
Klicka här för att svara