Verktyg & Maskiner
OHE: [citat] Det är väl glasklart;) Här har du en tysk variant: "In der Wahrnehmung durchzugsstarke 800 Watt, in der Realität 30 % weniger Energieverbrauch kein Widerspruch, sondern vielmehr Ergebnis des EC-TEC Motors in Kombination mit dem neu entwickelten Getriebekonzept. Beeindruckende 80 % der aufgenommenen Leistung bringen sie ans Sägeblatt, sofort spürbar an der Leichtigkeit, mit der
henrik79: går det dåligt på 1ans växel också? Brukar vara begränsat på maskinerna för att de inte ska ta stryk. 6x100mm skruv i oborrat hål är trögt.
Greger77: Centreringsverktyg eller dorn låter som rätt namn. Ska kolla runt lite.
H: Tror ni denna från Swedol duger att byta däck med? Tänker mest på om den orkar dra loss muttrarna. Dra fast krävs ju inte så mkt. MUTTERDRAGARE1/2" AMPRO Slående mutterdragare 1/2" konstruerad för mer kraft och välbalanserade dubbelpinns slagverk. Hus av stål. Max vridmoment Nm 540 Fritt varvtal 160 r/min. Luftförbr. vid 6 bar 110 lit./min. Vikt 3.4 kg Kampanjpris 700,00+moms (ord.
Fotografen: Antagligen något för att avlasta motorn vid start, min lilla kompressor har också den lilla slangen och den pyser till när den stannar.
J.B.: Det var förvisso bara en dyckert pistol men även dom spiken gör skada kan jag lova ett öga blir aldrig bra igen för det satt cirka en centimeter in i mitt lår.
niklasc77: Tack för hjälpen, men det var inte riktigt det jag var ute efter: Vilka proportioner man ska blanda har jag skaplig koll på. Det jag inte har koll på är hur stor blandare som är rimligt för att klara av den här volymen (drygt 100 liter material). Jag antar att en blandare som är märkt t ex 130 liter har en totalvolym (upp till kanten) på just 130 liter. Så frågan är hur stor baljan
phl: ...för att man inte har några ambitioner att bli rik på det? Ibland kan det vara trevligt att skriva av investeringar som gagnar en mer privat i stället ;)
berra77: Tack för svaren det var precis vad jag sökte, Beställde några på www.axminster.co.uk hämtas på posten imorgon :)
Nimajneb: Har du behov av en stark slagborr så är maskinen säkert helt ok (det är ingen borrhammare). Men om du ska ha skruvdragare... köp skruvdragare i div olika format men gärna samma batteri, räkna med att du har nästan ett halvt dussin inom något år :) Om du vill läsa mer om skruvdragare så finns det ungefär 5362 inlägg om detta.
Patrik_Hed: Nu har jag testat hängslen tre veckor ungefär. Tycker att de funkar ganska bra, känner mycke mindre belastning på höfterna och det är lättare att gå runt med hammare plus så sitter byxorna på plats hela tiden så att man slipper dra upp dem. //Patrik
bränski: jag köpte en makita maskin, ruggit fin var den, serie nummer osv fanns, EXAKT som original.. men det var det inte, den höll inte alls länge, 5-6 tillfällen.. Så när den gick i sönder lämnade jag in den till en el kille, och han plockade isär den fullständigt. grejerna är stämplade invändigt med något J**** kinesiskt företag, som har hemsida och hela svängen. och tillverkar kopior,
verktygsgurun: Bosch bladen passar på min Fein Multimaster utan modifieringar. Kanske för att min Fein är ca 5 år gammal ??
P-plats: [citat] Ingen med erfarenhet av denna??? Ja,ja... ...nu ligger den hemma i garaget i alla fall! :rolleyes:
nikasp: Hej, Jag har surfat runt lite och hittar nåt Smartson test m.m. Jag undrar om någon har tips på någon bra liten och smidig ångtvätt men OK prestanda. De riktigt billiga för 200-300 verkar inte ge så mycket och varm ånga men samtidigt tycker jag ~2000 är för mycket för det lilla jag tänkt använda den till. Finns det andra varianter mittemellan. Det jag främst tänkt göra är att ge
softarn: En sak som kan vara värd att tänka på är att 100mm band är mycket dyrare. Men det är ju samtidigt mycket mer slipmaskin och bättre avverkning. Har själv en mindre 75mm men lånar en gammal 100mm Metabo-slip vid behov. SMS-service hade någon till hyggligt pris. En Hitachi för 2700 har jag för mig. Annars är tipset att bevaka tradera. Riktiga maskiner dyker upp där då och då till
dreamie: För sent... hammerite officiellt applicerat. Tyvärr blir det inget test mot biltemas billigare variant då jag insåg att jag köpt fel produkt :( Nu får vi se vad som händer det närmsta året... Tack för alla tips och råd!
Joukko: Vi har ett ställe här som håller på och lagar gräsklippare mm så jag får väl ta en sväng dit.
BigGitt: Är man ung och har gott om tid, är det inga problem att slipa huset för hand i typ 2 års tid ;-)
Göran.W: http://www.skaneslap.se/kampanj.html titta längst ner på sidan så ser ni ett trevligt litet ekipage för er med BE kort
Göran.W: Det viktigaste när man slipar en yxa är att godset inte blir så varmt att man av härdar det för då blir det slött igen på noll tid. Vad man sen slipar med spelar väl igentligen inte så stor roll om man bara får till det.
Nimajneb: Om du kollar Tysklandstråden Tysklandstråden och tittar vad kunder har skrivit i Idealo så verkar butiken helt OK. N1Shop kundkommentarer
Videoten: Sen flyger det en hel del färgflisor så att köra med långärmat och dammskydd är att rekomendera
Fotografen: Borde kunna gå att handla ett nytt hos Eugen Wiberger. [bild] http://www.wiberger.se/templates/synglas.htm
foppa72: [citat] Julas funkar finemang, och skulle inte den falla i smaken kan jag tipsa om att Bauhaus (i Länna söder om stockholm) säljer ut sina Tjep-pistoler till halva priset, dvs ca 2500 (om jag vill minnas, det var ju igår jag såg dom) för en 50-90 mm spikare.
Lostorp: [citat] Nåja. Dom tog två dagar från England till Göteborg. Sen lämnade dom över det till Posten :O som nu har haft i två dygn och inte kan hitta det eftersom dom inte kan söka på TNTs kollinummer. Inte heller Postens kundtjänst kan översätta det utan hänvisade mig till DPD i Holland för att få hjälp. Det är inte lätt att vara kund alla gånger. EDIT: Ber om ursäkt för
bax: Hej! Jag fick låna en dyckertpistol av en bekant häromdagen. Märket var Kanematsu och det var en riktigt trevlig maskin. Nån som vet var man kan hitta en sådan? Jag har Googlat lite men inte blivit nåt klokare.