H
Nimajneb skrev:
d^_^b Skojare där...

Men allvarligt talat, Makitan från UK ska vara prisvärd mycket tack vare att den produceras där. TS55an hittar du i alla Engelska nätbutiker samt att det finns massor på tradera just nu.
Ska leta lite på Engelska sidor. Tradera, nja man vet inte riktigt vad man köper. Kan även vara problem med garantier.

hokanp skrev:
Ska leta lite på Engelska sidor. Tradera, nja man vet inte riktigt vad man köper. Kan även vara problem med garantier.
Sök på ebay.de efter TS 55. Jag hade planer på att handla från Tyskland men den lokala handlaren gav mig ett bra pris och det är ju trevligt att gynna dem.

Troligtvis har många byggare positiva erfarenheter av TS55:an för att det var den enda sänksågen på marknaden fram till för något år sedan. Makitan har faktiskt en del mycket smarta funktioner som TS55:an inte har. Det unika med Festoolmaskinen som jag direkt kommer på är Plugit-kontakt och splitterskyddet på utsidan av klingan.

Är dammutsuget likvärdigt festool på makitan och dewalten?

Så upplevde jag det när jag lekte med en kollegas Makita.

Dewalten kostar 2800 på Citygross i Ytterby. Lite oklart om priset är med eller utan skena men jag uppfattade det som att den ingick.

//Peter

• 080.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hokanp skrev:
Nä jag vill ha en DeWalt eller en Festool för de är BÄST.
Dewalten har jeg sett test av, og de anbefalte heller at den skulle vært en ekte B&D, altså i rød farge og ikke gul. Tror faktisk Dewalten er en av de dårligste på markedet. Men den er vel også en av de billigste (veiledende pris). Festool passer jo fint inn i festool systemet og er en svært bra sag. Men Makitaen gir veldig mye for pengene. Men selv valgte jeg festool.

mattiasp skrev:
Axminster brukar skicka med TNT
Stämmer. Det gjorde de även den här gången visade det sig när Axminster efter två mail och fyra dygn orkade svara på mina ödmjukt formulerade frågor.

Hade jag tänkt mig för hade jag hittat det tidigare för Axminster sätter ordernumret (i mitt fall WEBxxxxxx) som referens på paketet så jag kunde sökt på det nu när jag här fick info om att dom skickar med TNT.

Mats Bengtsson skrev:
Som i sin tur inte alltid lämnar lappar när de varit ute och provat. Och att få paketnumret från Axminster kräver att kontakta dem och be om det. Man kan lätt förlora en dag eller två om man inte har en address man är på konstant.

--- Mats ---
Nåja. Dom tog två dagar från England till Göteborg. Sen lämnade dom över det till Posten :O som nu har haft i två dygn och inte kan hitta det eftersom dom inte kan söka på TNTs kollinummer. Inte heller Postens kundtjänst kan översätta det utan hänvisade mig till DPD i Holland för att få hjälp. Det är inte lätt att vara kund alla gånger.

EDIT: Ber om ursäkt för OT-utsvävningen, även om det nu iofs är en sänksåg i paketet...

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.