Verktyg & Maskiner
Krillew: [citat] Ja... jag får väl oxo återkomma efter ett gäng gipsskivor så får ni veta hur det gick.. Jag brukar dock använda bitset som ligger i skruvförpackningen även fast dom sällan passar till skruven.. :-)..
Masses: Fräsbord plan/rikt pelarborr/fräs svarv bandsåg Spånsuginstallation Festool godis + mm mm Sorry för offtopic, Mats
Gördetsjälvaren: Ah, bra. MAN står kanske för manuell matning ? Okej då förstår jag. Jag ske surfa runt lite och se om det går att hitta något prisvärt runt 1000kr. Diametern på kuttern vad ska man tänka på då, stor eller liten, Påverkar väl pereferi hastigheten. Om man vill köra lite allmoge konturer, vad är lämpligt då?
Mr Coffee: Med momentbegränsning menar du om man kan ställa hur hårt man te x ska dra skruvar? Ja det har den. Men är det på väg att gå sönder eller är allt ok?
pär h: Precis som protte skriver du byter säck varje gång. Annars så får du byta när säcken går sönder det finns olika kvaliter på plastsäckar. Mvh Pär H
FemTummar: [citat] Bo bad mig återkomma på måndag. Han var på resande fot och hade lite dåligt med tid.
krijo1: Lyckades hitta sidan jag letade efter, har säkert titta på den tråden ett antal gånger utan att klicka på länken som ledde till Metabos hemsida. Inte publicerar dom sånt tänkte jag.. Här är länken till tråden. Och här är direktlänk till Metabos engelska sida där lite dokumentation finns tillgänglig. Jag hade inte drömt...bara letat dåligt :)
andeb: Tänkte följa upp med att säga att jag är MER än nöjd med mina skruv-dragare. Slagskruvdragara is da shit! :-D Dels så är dom små och smidiga, lätta att arbeta med och dom är sjukt starka. Jag har bara dragit av ett par skruvskallar men det har varit på skruvar som jag inte fått upp med en annan skruvdragare utan att bitsen ska hoppa ur. Så det är som jag ser det ett stort plus till
krijo1: Jag har också den nämnda makitakombon och tycker dom är suveräna. Dock tycker jag att slagskruvdragaren börjar knacka rätt så tidigt med följden att det tar lång tid att dra i en skruv så för att skruva trädäck skulle jag nog valt en annan maskin (använder en Bosch GSR-12, tror jag den heter, för den typen av arbeten). Men för det mesta annat skruveri så är det väldigt sällan
Danne78: Har fått bra i tester vad jag sett (inga länkar i skallen just nu), men känns i mitt tycke lite stor för att vara fjuttis (precis som den "gamla" Boschen).
max2009: Gammal tråd men ifall någon annan kommer att behöva sådana FIXTEC muttrar så fanns de för 149 hos MölnlyckeTrä. Bauhaus, Hornbach, Prevex eller Classe hade inte det när jag frågade. Det är typiskt AEGs grej. En annan mutter som heter Clic verkar vara mer populär dock kostar över 300.
Merkurius: Tja, på 3-4 år har jag nog inte pysslat med tjockare material än 4-5 cm och oftast tunnare än så. Inga större grejer alltså.
rikard454: Stålklämman sitter där faktiskt, även om den inte syntes på bilden. Det hade ju varit en fadäs om den saknades, så tack för tipset!! /Rikard
roxul: köpte en hitachi c6buy i väska här om dagen på Lindaren för 2500kr
bengtn: [citat] Här ligger det ursprungliga blogginglägget med fungerande video. /B
Hazard: Yes, Verified by Visa En hälsningsfras och ett lösen hälsningsfrasen är en som du själv skriver in för att när det dyker upp så skall du veta att: "Aha, detta måste vara äkta där står ju min egna hälsnigsfras som jag själv skriv in". Min fru gjorde det för både mig och henne genom Swedbanks internetbank på några minuter. Kolla under "Nya meddelanden" eller vad det heter. Kortet
Lateralus: Det var just det som motiverade mig att köpa en sådan maskin. Jag är tacksam för länken, men jag måste säga att jag inte tycker att deras test är speciellt förtroendeingivande. När utsätts en sådan maskin för den situationen i verklighten? Om det nu funkar så bra, varför vågar dom inte sätta en riktig testpilot på att faktiskt köra så att skivan nyper fast? För mig nöp det
verktygsgurun: [citat] Fast det är ju dumt om man spikar med olika långa spik eller i olika hårda träslag:)
Freed: K-rauta i Järfälla, säljer DW777 för 2699:- inkl moms och bänken DE7023 för 1795:-, la till en xtra klinga, precis över 5000:- och så hade man ett pressentkort på 1000:- till andra fina inköp! //Freed [citat]
Thewayofstyle: Jo jag pratade med dem på jobbet och lite säljare som var oberoende av märke och jag fick Selga (elgrosist) att gå back 200:- för jag prutade så mkt =). Det blev visserligen dyrare vad jag tänkt mig men det blev den nya Panasonicen som kom ut för 1 månad sen. Vad jag gav säger jag inte men jag är jävligt nöjd :) http://www.toolab.se/product.html/ey7440-panasonic-skruvdragare-144v
Ellagård: Bevel Box verkade ju riktigt användbar - har inte kikat på den tidigare!
Roev08: XL-Byggs kampanj verkar vara lokal från Dalarna och norrut... Hursomhelst, jag var förbi och köpte Makitan som jag tittat på och har provskruvat med den... Drog i lite drygt 90 skruv (Grabber TUX 57mm) i smasksur 28mm trall innan jag behövde byta batteri.. Skruvdragaren ligger så otroligt bra i mina händer, känns som en cybernetisk förlängning av armen! Det är så man är riktigt sugen
Mats Bengtsson: [citat] Usch ja, när man tror man har det mesta man vill ha, och inte känner något behov att köpa några verktyg, så är Lee Valley det otäckaste lock man kan lyfta på om man har ett plastkort i närheten. Får erkänna att mitt fick sig en rätt otäck törn... :D --- Mats ---
Nimajneb: [citat] :blushing: Syntes inte på en 3,5" skärm:P
Stefan N: Mitt stativ har gått sönder och har tittat på ett nytt men är osäker på fästanordningen passar? Det jag kollat på är BS-150 http://www.toolstop.co.uk/bosch-bs150-building-tripod-p7152
slacker: Henrik79: Hänger gärna inte ut dem med namn - Köper fortfarande allt mitt virke och materiel från dem till bra priser och är nöjd. Bortsett från skivor som handlas direkt av sigvard spångberg. Sen ligger denna fackhandel bara 200 meter från min lilla verkstad så det var ett naturligt val att handla hos dem. Att dom har utbudet jag söker efter gör det mycket enklare. Däremot så
Rickard_abr: Hej Undrar om ni tror att detta paket fungerar för en som ska spika lockpanel samt lite annat? Kompressor: http://www.jula.se/luftkompressor-pole-241-plus-125309 Spikpistol: http://www.jula.se/spikpistol-for-tryckluft-55-90-mm-134380