Sökt men ej hittat några bra alternativ för att hänga en skruvdragare i verktygsbältet.

Har inte plats för ett helt hölster i bältet men har sett att det finns lite andra alternaitv såsom Monster luggs, Monster Luggs och andra snodd baserade lösningar.

Tacksam om någon som kan tippsa om Svenska siter som säljer lösningar som ej kräver hölster...tror att festool hade något snoddlösning också.....

Festools variant är inte deras egen, utan en ombrandad big lugg 2 (http://www.bigglugg.com/products.html?incoming=BL2-12). Jag har använt big lugg 1 (som är en krok), men gillade inte den. Big lugg 2 tycker jag funkar bra, men hade det fungerat med ett hölster till C12an så hade jag hellre använt det, snabbare och smidigare.

Jag har Festools variant och är jättenöjd med "snoddlösning"
Största fördelen är att man kan använda snoddarna till att hålla lite av varje som man vill ha nära till hands.
Funkade tex. utmärkt till spikpistol i somras när jag panelade om huset
Jag har faktiskt funderat på att köpa en uppsättning till för att få ett bältesfäste till.

Tack för svaren det var precis vad jag sökte, Beställde några på www.axminster.co.uk hämtas på posten imorgon :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.