andeb
andeb: kolla på www.acetoolonline.com eller toolking.com Sök på forumet, finns nog hur många inlägg som helst om det!!! Själv har jag köpt en jäkla massa makita skruvdragare i USA, Är mycket nöjd! Dock måste du köpa en transformator som gör om strömmen från 230-110 Finns på Kjell oc eller liknande
2 svar · 1,9k läst
Tobbe Arnesson
Tobbe Arnesson: Ja, forat tar med fontinfo. Mellanlandar man med kopierad text i Anteckningar/Notepad tas formateringen bort. Men den borde egentligen tas bort direkt i svarsformuläret.
13 svar · 4,0k läst
M
Micke184: [citat] Om det är för stationärt bruk och utrymmet är begränsat skulle jag inte välja brickvagnsvarianten. Har insett att man ofta vill ha en systainer utdragen och öppen när man skall göra något. På så sätt kan man enkelt och smidigt komma åt och använda tillbehören enkelt. Brickvarianten slutade för min del att jag hade tre systainrar på golvet öppna för att ha tillgång
9 svar · 4,4k läst
·
M
magnu: Men fungerar den manuella pressen till kopparrör. Jag kan vara ute och cykla, men jag har läste någonstans att de manuella pressverktygen inte var helt kompatibla med någon typ av kopparrör eller vissa typer av pressbackar. Man rätta mig gärna och tala om att jag har fel.
5 svar · 4,8k läst
Daniel_N
Daniel_N: Precis som mattiasp skriver så skall moderatorsåtgärder (som massflytt av trådar till annat forum tex) tas i PM med moderatorn. Hör gärna av er, oavsett om ni tycker att det är bra eller dåligt. Det gäller inte bara denna åtgärd, utan också rent allmänt. Eftersom jag misstänker att det är fler som undrar så tänkte jag dock besvara Milkshakes frågor direkt här i tråden. Från
8 svar · 975 läst
·
B
bias!: Ja Sencos band passar med Makita
1 svar · 1,5k läst
pär h
pär h: Jag nollar inte vid 100 Säg att den blev 100,7 mm då flyttar du anhållet förbi klingan med -7 tiondelar och nollstäl digitalen Det var ProScale som jag länkade till Det verkar som om ni har sprungit förbi det jag skrivit Mvh Pär H
6 svar · 1,3k läst
G
hokanp: dewalt.se och service finns allt tekniska dokument till både Dewalt och BD
5 svar · 7,1k läst
H
hokanp: Hej Någon som kör en Dewalt DCD925, är gjord för Lion batteri, på vanliga NiMh batteri. Behöver en maskin till och har extra batteri undrar om det blir några problem.
0 svar · 1,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Andersmc, jag vet inte vad du redan har. Men då jag själv har två hyggliga normalstora dragare skulle jag nog snegla på ett kombokit med minidragare, en slagdragare och en vanlig. Makita och Bosch har väl sådana trevliga grejer.
12 svar · 2,8k läst
F
Fargo: Då blir det en sån! Tack!
7 svar · 1,4k läst
A
AndersS: Byta celler har jag däremot gjort på de första skruvdragarna som kom ut med 7,2 resp 9,6V maskinerna. De var då inte skruvade utan limmad, men det gick att såga/bryta upp dem och sedan silikkona igen dem, men det var då samma typ av cell som tidigare eller motsvarande. Brukar vara så att att en av skruvarna har en specialskalle, men det går ju att fixa, utifrån vad jag sett på mina
4 svar · 2,6k läst
Bloink
Bloink: [citat] Cramo har priser på sin hemsida för respektive maskin.
17 svar · 10,4k läst
Snorunge
Snorunge: Jag visade grannen denna tråd och satt själv och skrattade och läste högt för honom vilka idioter det finns som köper jackor och annat av okända. Efter en stund började grannen beté sig konstigt.:wow: Då kröp det fram att för några år sedan var på kupolen för att ta ut en större summa pengar för att köpa en utombordare. Av en tillfällighet dök en italienare upp som skulle med
17 svar · 3,1k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Oj, missade B&D där. Skulle i princip föredra Skil över B&D alla dar i veckan.
3 svar · 5,0k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ingen aning om kvaliteten på dem, men jag är förvånad över att inte de dyrare kontursågarna har bättre lösningar för byte av blad. Hegners är inte roliga att byta blad på.
9 svar · 8,5k läst
CCPusher
CCPusher: Titta på vilket bygge som helst en vanlig höstdag, det ser ut som en engelsk ligamatch.. Maskinerna dör inte av regn, men visst, börjar det simma fiskar i luften så kanske man kan ta en paus... ;oD
28 svar · 7,6k läst
andeb
andeb: Det finns ett företag som heter Nofa och ligger i Vanadisberget... www.nofa.se
13 svar · 13,9k läst
1457g
1457g: [citat] Farsan tappade bort en lins för ett tag sedan när han skulle använda den, vi letade som tokar rätt länge. Sedan märkte han att han hade den i ögat fast snett...... :D
22 svar · 2,8k läst
·
Snorunge
Snorunge: Det viktiga är att du inte får för låg skärhastighet. Kommer du under 30-35 m/sek finns risk för kickbacks (bakslag). För små pinnfräsar till överhandsfräsar gäller andra regler för skärhastigheter. Vanligtvis ligger man där på bara 10-15 m/sek trots att den låter som en bålgeting.
10 svar · 3,7k läst
·
L
Logiman: Bosch har også 3 års garanti om man registrerer maskinen innen 4 uker etter kjøp.
22 svar · 8,2k läst
Saxpy
Saxpy: Man kan köpa nya lackfräsar på tyska ebay. Registrerar man dem på Metabos hemsida så får man tre års garanti. Man får betala cirka 210 euro plus frakt vilket jag tycker är helt OK med tanke på vad den kostar i Sverige.
3 svar · 5,9k läst
bax
bax: Ja en sån där. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att köpa från utlandet. Jag köper allt sådant från en maskinhandlare som jag försöker bygga en relation till, så jag får schyssta priser på maskiner i ett senare skede ;)
8 svar · 5,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.