jac
jac: För uppföljningens skull får jag väl meddela att jag nu lyckats med uppgiften efter era tips. Jag petade i en 8mm fräs och körde i 3 omgångar, ca 4 mm i taget. Nu gick det lekande lätt, bara att snurra fräsen ett varv i lung takt men inte enormt sakta heller. Så, nu har jag två snygga cirklar i formplyfa om 32 resp 24 cm, bägge med en riktigt snygg kant.
16 svar · 4,0k läst
v-g
v-g: Kollade på Rustas variant och den kollen var nog för att låta bli, räckig plast och allmänt usel konstruktion. Är inte sådär jättemycket mer imponerad av "märkes"varianter av dessa billiga samma skit, annan prislapp. Jula verkar alltid ha slut på sina sugare och eftersom deras ordersystem verkar suga så kan man aldrig få ett besked heller :rolleyes: Så deras billigvarianter har jag
9 svar · 13,7k läst
Milkshaken
Milkshaken: Elektriken sa samma sak, lägg en sladd mellan bägge faskontakterna . Men förresten, gör inte det sa han sen....:O
22 svar · 10,4k läst
J
jansat371: Tack för era svard^_^b
4 svar · 1,9k läst
B
barajag: [citat] Den jag hänvisade till kan man slå av slaget på, så det blir en vanlig borrmaskin, duger ypperligt att vispa med dessutom, gjorde det för några dagar sedan. I princip alla, mig veterligen kan du slå av slaget på, kom ihåg att köpa en SDSplus maskin, för de andra skriker mer än borrar. Ps: Har haft den i jobbet i över fem år, funkar som ny. Ds
8 svar · 1,9k läst
phl
phl: Såg att Axminster säljer kopior på bänkkakorna: http://www.axminster.co.uk/product-Axminster-Bench-Blocks-Pack-of-4-819727.htm
117 svar · 11,7k läst
·
J
Jabba77: Har då investerat i min första festool, en TS55:a med två 1400 skenor, tvingar och två förbindningsstycken. Fasiken är nästan samma glädje som när man blev pappa, nu är man dubbelstolt pappa. Gav 6258 kr för hela rasket vilket jag tycker är ett helt ok pris. Nu är det bara till att börja såga:P
20 svar · 5,7k läst
Bulldog
Bulldog: En äldre tråd men jag tänkte jag skulle visa hur första försöket med grejerna från Incra blev. Tycker att det blev hyfsat för att aldrig ha gjort detta förut...
62 svar · 20,2k läst
·
softarn
softarn: Det märks väl inte direkt omedelbart men inom några sekunder. Pröva håll 5-10 sekunder vardera några olika sätt (svärd rakt upp i luften, rakt ner mot marken, startapparat uppå, neråt, sågen uppochner) så får du se. Läcker det så är det vanligen vevaxeltätningar innanför drevet eller innanför svänghjulet, men också cylinderfot eller insugsrör kan vara otäta.
4 svar · 4,7k läst
Raceman
Raceman: Jag söker en varvtalsregulator att koppla till mina maskiner som inte redan har en sådan inbyggd. Ska helst vare en som man bara ansluter sladden till. Jag har kollat lite på Elfa men har bara hittat några för inbyggnad till större maskiner. Någon som har något tipps om detta?
0 svar · 1,3k läst
D
Doldskada: En bekant till mig fick nyligen en GKS 160 såg - det är förvisso lillebror till denna såg men den har en demonterbar klyvkniv. http://www.toolstop.co.uk/bosch-gks190-190mm-hand-held-circular-saw-240v-p10873 (GKS 190 film) visar i slutet av filmen innehållet i boxen - och det verkar inte finnas någon alls... lite märkligt faktiskt.
6 svar · 6,7k läst
Daniel_N
Daniel_N: Denna pryl har det skrivits om här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/126714-bosch-pls-300-arbetsstation-2.html
1 svar · 7,6k läst
S
slin: Tack för hjälpen alla. Blev tillslut en Bosch 12v GSR med 3 batterier på vardera 2,6 A. Hitachi maskinen hade bara 1,5 Ah. Tror jag kommer att bli nöjd med denna trots NiMh.
15 svar · 3,5k läst
H
henrik79: Den där maskinen ser ut att ha ca 10km omkrets! Satt också och spånade på 15min som är livslängden på de flesta stål. Men intressant är det! Största jag sett är en svarv där materialet lyftes in med en herrejössesmobilkran. Det var en hel bit aluminium som skulle bli ett vattenjet-aggregat storlek ca 10m lång.
15 svar · 4,1k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Jag tror att Birka tools stativ för 1295:- på Swedol dessutom är identiskt med NIKO-stativet. http://handla.swedol.se/shop/showItemList.asp?IT3=148
4 svar · 6,4k läst
pär h
pär h: Tack för alla svar Ringde precis och fick pris 220kr så det är väll bra Mvh Pär H
6 svar · 1,4k läst
mattiasp
mattiasp: Jag har redigerat och raderat en del inlägg i den här tråden på grund av det blev en lite trist debatt om ett maskinpaket från Tyskland. I vissa inlägg har jag redigerat bort citat från raderade inlägg. Jag har även låst tråden. Gadeberg: PM:a mig eller Daniel_N om du tycker att du vill ha fler svar i din fråga, så kan vi låsa upp tråden.
21 svar · 3,6k läst
·
P
Putte G...: Hej bygg kompisar... Kan tipsa om att Fredells har erbjudande på dom för 879 pix, annars 1375. Vet ej hur länge det gäller. Har inte med hörning...
0 svar · 1,8k läst
T
Tossegubbe: Har en knepig futuristisk modell med plastskaft rak klo och kvadratiskt lettrat slag, omöjlig att spika med enligt mig ;) Tacka vet jag min gamla hederliga Vaughn med vibrationsdämpning. Lustigt att det kan skilja så mycket på en så simpel sak som en hammare eg.
7 svar · 1,6k läst
Fnularn
Fnularn: Sammanfattning: svarta sulan dålig , vita slipsulan bra.
2 svar · 805 läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Jo, det är nog en rätt lagom storlek för det mesta utom intensiv blästring/slipning. Den går att komplettera med en slavtank om nödvändigt, så att satsa större innan man vet vad man behöver kan vara onödigt. Slipa såga satsar jag dessutom på att göra med elektriska apparater. En sak man annars kan kolla vilken luftmängd apparaten lämnar vid ett rimligt tryck, typ 6 bar.
25 svar · 26,6k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: den vita ska det vara, den gamla svarta är skräp
24 svar · 3,2k läst
Nimajneb
Nimajneb: Inte för att det är superaktuellt just nu men jag tycker iaf det vore kul att veta vad man ska titta efter om man ska införskaffa sig en hiss för en bordsmonterad handöverfräs.. Bara några exempel: Axminsters egna Axminsterlyft Jessem Woodpecker
0 svar · 2,0k läst
phl
phl: Precis, en lätt sammanhängande rits och man knäcker plattan lätt. Försök inte ritsa mer än en gång i samma spår, det är meningslöst och leder till sämre resultat.
7 svar · 2,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Själv satte vi på sommardäcken på frugans o grabbens bilar, GDRen drog kanonfint så att det bara var att efterdra 3/4 varv med fälgkorset. Tack Seltmann!:D
17 svar · 7,5k läst
L
Logiman: Sånne verktyg må man ha. Men det er vel mer handy tools :P
3 svar · 1,3k läst
J
Jan-L: 75 mm funkar bra
9 svar · 6,6k läst
Fnularn
Fnularn: Coolt! d^_^b
2 svar · 1,0k läst
V
verktygsgurun: Jag borrar med långa spiralborr utifrån och in samt med lite lutning uppåt för att ev kondensvatten skall rinna ut. För att inte fläka insidan tar jag hjälp av någon som håller en brädbit hårt mot väggen där hålet skall komma, då fläker det inte sönder väggen.
6 svar · 8,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.