Mikael_L
Troberg skrev:
Skaffa en stridsväst som är uppbyggd enligt MOLLE-systemet (ett system med standardiserade fastsydda remmar i ...
Finns stridsvästen i Snickersblått? Man vill kanske inte skrämma slag på kunderna. :)
Tänk om dom är krigsflyktingar ... :|

Finns stridsvästen i Snickersblått? Man vill kanske inte skrämma slag på kunderna.
Oftast finns de i grönt (ev camomönster), sandfärgat (ev kamomönster) och svart. Svart borde väl vara neutralt nog?

Ofta har de dessutom kardborreytor som man kan sätta nametags och sånt på. Sätt på en färglad företagslogga där så ser det ännu fredligare ut.

Har de axelhölster till spikpistol också??

Nej, de skall sitta på benen. Har du inte sett Lara Croft?

Mikael_L
Har Lara en spikpistol?

Coolt, hoppas bara det inte är en deWalt, för då är det inte coolt längre ... :D

Har de axelhölster till spikpistol också??
Tror inte det, men jag har sett folk som har pistol i skruvdragarhölster...

Patrik_Hed skrev:
Jag har Fristads FAS2-byxa.
Saker jag har i dem:
3 stjärnmejslar
1 flata
Kabelsax
Näbbtång
Hultafors dubbelhölster
Torpedvattenpass
Tumstock
Strippor
Elpenna
Eltejp
Pannlampa
Div.toppklämmor, skruv och plugg
2 mobiler
Nycklar
Tidbok

Det är min "grundsats" som jag alltid bär runt på och som jag inte kan klara mig utan.
Men problemet är att DE ÄR TUNGA SOM SATAN! :blushing::(

Jag påpekade för en kollega att han måste börja ha lite mer verktyg på sig än två pennor och en kabelsax och då kontrade han med att jag kommer bli slut i höfterna. Efter det så började man bli lite nojjig och få för sig att man börjar få lite ont. Man är ju rädd för att faktiskt bli dålig i framtiden.

Men då är frågan, vad kan man göra åt det? Hängslen? Har hört att det inte är någon jättebra lösning, dels för att det blir tungt på axlarna, dels blir det jobbigt att jobba över huvudet med dem, dels så kan man få finnar på axlarna där remmarna ligger.
Verktygsbälte vill jag inte ha, för att jag vill ha min "grundsats" på mig jämt. Vad göra? Har någon något tips? Hur gör ni?

//Patrik
Jag har använt snickarbälte i drygt 30 år, väger ca 5 kg i bas utförande dvs innan man laddat fickorna med skruv spik osv.... har i alla år funkat smärtfritt

En smaksak helt enkelt.. Men testa hängslen, borde funka bäst.

Nu har jag testat hängslen tre veckor ungefär. Tycker att de funkar ganska bra, känner mycke mindre belastning på höfterna och det är lättare att gå runt med hammare plus så sitter byxorna på plats hela tiden så att man slipper dra upp dem.

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.