R
renoverarn: då hade jag mer verktyg i min låda ,hadde fasta nycklar pp till 32 mm +skiftnycklar mod större
7 svar · 8,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: Sernbrandts gör ju lite roliga saker då och då, nu är det dags igen: http://www.blocket.se/stockholm/Festool_sanksag_TS55_27600620.htm?ca=10&w=3
3 svar · 4,4k läst
P
pejo82: Tack för svaren, såg riktigt fin ut den där lådan. Jo, det bästa vore om den fanns i Sverige men då lär den väl vara svindyr som sagt :)
3 svar · 2,6k läst
J
Jambalaya: Vanlig rundsling fungerar utmärkt om du gör som Suhagg skriver, är man 2 så går jobbet dessutom fort. Det går att använda kätting också, fördelen är att det går mycket snabbare att få loss den när man fått upp stolpen.
13 svar · 4,6k läst
J
Jan-L: [citat] Inte mycket att fundera på, köp ett lager du! Dom är klart prisvärda................
44 svar · 6,9k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Ja, och jag har försökt undvika de "hemskt amerikanska" inriktningarna (inbyggd stain har jag alltså inte). Gjorde ett fult skrivbord till fruns grabb. Enklast möjliga lösning, furulimbrädor, ... När allt var klart oljade frugan in dem, och det gör en enorm skillnad, och det med ett enda lager ren olja. Det jag har nu är varnishing oil, ett mellanting mellan lack och olja, så
2 svar · 1,1k läst
FredrikR
FredrikR: Jag håller med mattiasp De lilla (garage på 80m2 med övervåning) jag spikat har funkat fint. Detta med en Julakompressor (minsta 3Hk 230V) och en lånad Biltemapicka. :)
3 svar · 3,4k läst
Daniel_N
Daniel_N: Välkommen till byggahus Bruno! Industriboden i Malmö kan förmodligen hjälpa dig. Tel 040 - 21 47 21.
1 svar · 1,5k läst
H
Henrik O: Jag kan bara gratulera, det ser ut att vara en riktigt fin Jonsered från den tiden när gjutjärnet mognades ett par år utomhus: det är klass på det. Det som brukar gå är lagren men det går bra att byta ut. Fin ASEA med den rätta monsterlindningen också. Införskaffa en TB90-kutter eller två från (t.ex) Toolbox så har du tillgång till ett stort sortiment billiga snabbstålsprofiler.
39 svar · 14,0k läst
·
D
Danne78: Jag fick loss mina med slagskruvdragaren (BTD140) efter att ha kört med kopparpasta när jag bytte senast. Gången innan hade jag inte kopparpasta och då fick jag verkligen inte loss dem. Så pastan gör skillnad.
6 svar · 2,5k läst
Nimajneb
Nimajneb: Regla upp en vägg förstår jag men däremot rektanglar i inner o ytterväggar blir lite oklart. Vad gör att vattenpass o måttband inte funkar?
1 svar · 2,9k läst
FredrikR
FredrikR: Bosch har gått över mot L-boxx. Dock har jag inte sett någon vinkelslip i systainer.
2 svar · 990 läst
H
hedde: [citat] Jajjamensan. Kap/Gersåg med tillhörande stativ finns redan sedan innan. :)
29 svar · 2,7k läst
pär h
pär h: Länken kommer härifrån Där ser du även hur den kommer at se ut och hur du viker den http://billpentz.com/woodworking/cyclone/BuildCyclone.cfm#Transitions Titta under H metal forming undermeny h Inlet and Blower Transitions Mvh Pär H
2 svar · 924 läst
phl
phl: Kul att du köpte en, det är som sagt en mycket trevlig maskin! Det är väldigt stadiga grejor, jag upplevde även klyvanhållet som mycket stabilt fast det bara sitter med en skruv i aluminiumskena. Även klyvanhållet håller bra klass. För övrigt kan jag intyga att det är rätt enkelt att byta lager i den, det fick jag göra på min Major. Det är standardstorlek på lagrena. Övriga
10 svar · 4,5k läst
P
pbengtsson: [citat] Midhage elektropläterad diamantklinga, artnr 953160 "Snabba och rena snitt i plast och glasfiber, mjuka tegel- och keramikmaterial, mjuk natursten, rensning av fogar mellan kakel m.m", enligt kartongen.
10 svar · 5,7k läst
1457g
1457g: I jobbet så använder jag ampro´s hylsadaptrar som säljs på swedol, och dom har fungerat hittils. Körde med några andra först men dom blev sönderslagna där man sätter dom i maskinen så dom fastnade hela tiden, men dessa har funkat bra. / Andreas
1 svar · 2,0k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Nu har jag perforerat mitt bord med 19 mm hål (egentligen 3/4), bara lite här och var,ungefär i det mänster Festool har, men helt utan ambitionen att ha fasta vinklar eller avstånd mellan hålen. Jag har använt Veritas spännen för att spänna fast ett antal ramar som jag sedan hyvlat för hand. Bordet är en torsionsox i vilken ligger en 20 mm spånskiva. Jag har provat både att
28 svar · 11,8k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Lite störigt att behöva köpa nytt set bara för att visiret är skadat. Det borde gå att köpa för typ 29:90 någonstans tycker man ju... Särskilt som det är avtagbart!
2 svar · 1,1k läst
clain
clain: väl talat !!
15 svar · 1,5k läst
clain
15 svar · 1,5k läst
S
sblixten: Jodå, sågen kom igår och idag använde jag en cirkelsåg på korrekt sätt för första gången. Sågade till en bräda på panelen och sen klöv jag en till foder. Funkade klockrent.....och inte ett enda hugg:) Jag använde det medföljande anhållet i bägge fallen. Blev lite förvånad över hur fint snittet blev, inte riktigt som ts55, men milsvida bättre än min gcm8s. Var också lite
73 svar · 10,2k läst
S
cheetah1: Har dom legat helt öppet så länge är det nog ytterst tveksamt, dom blir väldigt porösa efter ett tag.
6 svar · 4,7k läst
V
verktygsgurun: [quote="Ezcobar, post: 1080346"] Problem två är jag har världen jobbigaste beslutsångest problem, så när det väl dyker upp något som är intressant så måste jag läsa, fråga, läsa lite till och diskutera lite till och sedan är maskinen såld till någon som inte har mina problem utan bara kan köpa!!!:S QUOTE] När du väl hittar något begagnat som känns rätt...slå till
9 svar · 4,3k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Bra att det fanns en lösning. Vill bara varna lite för att ta bort puts med borrhammare. Eller rättare sagt, putsen går det bra att få bort, men om man vill ha bort lite bruk mellan stenarna (det vet jag inte om ni vill) kan en kraftig borrhammare lätt bila ut tegelstenar. Det beror förstås också på vad det är för bruk. Jag var i en tegelvägg här för ett år sen eller så med en
11 svar · 10,7k läst
Stefan N
Stefan N: GSK 50 kostar 1200:- i UK. GSN 90 kostar 3700:- i samma land.
1 svar · 3,2k läst
L
leffe2010: Hej. Du kollar membramen genom att kolla trycket i förgasaren med en tryckmätare. Den ska pumpas upp till 0,5kg och bli kvar där. Om trycket sjunker är membramen dåliga och ska bytas. Jag har en ny tryckmätare och membram. Hälsningar Leffe:rolleyes:
8 svar · 21,6k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Ja, ja, det glömde jag säga, det kan det förstås vara. Då borde det alltså vara en helt ordinär B18 för övrigt. Tack!
2 svar · 3,3k läst
lenny
lenny: Hej! Efter en längre jakt på en bra mig-svets så står det nu lite hastigt o lustigt två stycken hemma i verkstan. Nr 1: Esab Smashweld 180 (180A svets) Nr 2: Esab LKA 240 (200A svets) Den första är tidigare ägd av en gubbe som haft den sen ny o mest gjort mindre arbeten hemma hos sig själv, alltså inte produktionssvetsad med. Den andra har gått som reparationssvets på en godisfabrik,
0 svar · 6,8k läst
andeb
andeb: kolla på www.acetoolonline.com eller toolking.com Sök på forumet, finns nog hur många inlägg som helst om det!!! Själv har jag köpt en jäkla massa makita skruvdragare i USA, Är mycket nöjd! Dock måste du köpa en transformator som gör om strömmen från 230-110 Finns på Kjell oc eller liknande
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.