Hej!
Vilken bittshållare skall jag köpa??

(1)Jag har provat hållare med magnet.
(2)Jag köpte en stanley med en kula som låser ca 20år sen :) men den låser bitset så man måste ta bort den med tång.
(3) Köpte en på biltema som låser bitset med en liten "pinne" funkade bra i en vecka
sen ramlade pinnen bort...
(4) Nu har jag en Bahco med låsning men den låser inte tillräckligt utan bitset fastnar i skruven.


HJÄLP.... Vad skall jag köpa, är det nån som hittat en som funkar. Där bittset sitter fast och som går lätt att ta bort.
Jag skall gipsa väggar o tak nu så jag måste ha en hållare som funkar.
 
Nimajneb skrev:
Funka bra för mig.
Och så även för mig. Rekommenderas.
 
Har beställt en Wera så nu får vi se om det blev bra... Tack..
 
Jag har utan problem använt bitshållare från bitsset liknande detta: http://haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=6773&n=20100

Har ett som jag köpte på Harald Nyborg för typ 59:- och det fungerar utmärkt. Ibland har de bra priser på dessa set, så då är det bara att passa på.
 
Wera och Festool. Använt båda i snart 5 år och nöter fortfarande på min första festool med låsning.
 
Kört i flera år med Teng-tools wariant på bacho typen, festools med låsning samt en Wera och alla funkar mycket bra.
Teng-Tools har även en box med ett litet "spärrskaft" till bitsen som är mycket användbart i vissa lägen minns dock inte om det var bitshållare med låsning i den satsen.
 
gifen skrev:
Wera och Festool. Använt båda i snart 5 år och nöter fortfarande på min första festool med låsning.
5 år utan att slarva bort dom.... mäkta imponerad!
d^_^b
 
Slarva bort bitshållare?, den sitter ju i maskinen eller ligger i lådan:)
 
Bergling skrev:
Jag har utan problem använt bitshållare från bitsset liknande detta: [länk]
Hum... ja det är en sån jag har nu men jag tycker inte bitset fastnar ordentligt,
utan bitset fastnar i skruven. Just nu har jag ett gäng bitts i ena fickan o skruv i andra..
Det är iriterande när man är uppe på en stege o bitset ramlar ned..

Kan ju vara så att jag har haft otur med min hållare.. Men jag anser det inte vara kvallite om det kan komma måndags exemplar ut till kund.

Jag fick ett sms om att weran är påväg..
 
MathiasS skrev:
Krille, synd att du redan beställt. Du kommer nog få ångra dig. Produkten ifråga har hårdtestats här:
Ja... jag får väl oxo återkomma efter ett gäng gipsskivor så får ni veta hur det gick..
Jag brukar dock använda bitset som ligger i skruvförpackningen även fast dom sällan passar till skruven.. :-)..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.