Hej!
XL-Bygg/Stenvalls i Luleå firade ett år i helgen och hade 20% på hela sortimentet så jag passade på att skaffa mig en Bosch GCM 8 S kap/gersåg och tillhörande bänk GTA 3700.

Noterade dock när jag kom hem att kartongen har varit öppnad, dock ser sågen helt oanvänd ut men det verkar saknas lite prylar... Ska följa med en skruv/sexkantmejsel men den saknas - knappast något att bry sig i misstänker jag.

Men vad är den "inläggsplatta" som ska följa med enligt en del webbplatser, är det den där svarta lilla runda tingesten som syns i bilden här jag nyss tog:

http://picasaweb.google.com/rikard454/Misc#5464133051736560178

Dammpåsen och skruvtvingen finns där, så även en liten påse med två bultar och två "muttrar" men bara en bricka...

Någon som kommer ihåg vad som följde med era?

Cheerio!
/Rikard

Jag minns bannemig inte att jag fick någon insexnyckel med min, inte heller skruvarna du verkar ha, men de kan jag ha förträngt givetvis. Du verkar ha fått det viktiga; sågen!

Insexan sitter kanske instucken i botten chassit.. Kommer inte ihåg om den var lös eller om den satt där redan från början.

Insex nycklen (kombi med stjärna i ena änden och insex i andra med en 90 gr böj) sitter baktill på maskinens högra sida, instucken i ett håll med en gummibussning för fasthållning.

Sen borde det var ett plastmunstycke till dammpåsen, ser ut att saknas på bilden.

Den svarta brickan, är den av plast? Isof vet jag inte vad det kan tänkas vara. Är den av metall skulle det kunna var en av brickorna till sågklingan, minns kanske fel dock.

Bultarna skulle kunna vara till ett sågbord, har dock inte för mig att några sådana ingick i leveransen av sågen.

Hej alla!
Nyckel/mejseln satt mycket riktigt på själva fundamentet på maskinen.

Den svarta/runda "brickan" är gjord typ i mjukt gummi, jag får läsa igenom manualen och se vad den kan vara till...

Dammpåsen passar sen direkt på maskinens utblås, Bosch har kanske rationaliserat bort någon plastdetalj.

Verkar som om jag fick med mig allt då, skönt. Lustigt att den var öppnad kartongen, kan ju vara någon tidigare kund som inte fick med någon detalj och dom då öppnade lådan och försåg honom/henne med den delen från "min" låda och sen beställt en ny och lagt ned. Sågen är då absolut oanvänd...

Cheerio!
/Rikard

DEt ska vara en liten stålklämma till påsen.

Stålklämman sitter där faktiskt, även om den inte syntes på bilden.

Det hade ju varit en fadäs om den saknades, så tack för tipset!!

/Rikard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.