4 122 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Liten bordcirkelsåg eller dyl
Jag undrar om det finns små bordsvarianter av bordscirkelsågar? Jag håller bara på med småpyssel och har varken behov eller pengar till en stor kap/gersåg eller en "vanlig" bordcirkelsåg. Jag är alltså på jakt efter något i stil med en kontursåg eller liknande fast med cirkel? Finns detta, eller kan man bygga nåt eget som bara hjälper ig att såga rakt, då det är mitt stora problem 
Den tyska tillverkaren Proxxon tillverkar småmaskiner för modellbygge, har för mig att de har en liten bordscirkelsåg. Annars skulle jag vilja tipsa om INCA:s lilla bordscirkelsåg med 8" klinga och gjutjärnsbord. En otroligt fin liten såg, enda nackdelen är att man inte kan luta klingan, man lutar hela bordet. Kommer man primärt såga 90-graderssnitt är det inte mycket av en nackdel. INCA-sågen kan man hitta för långt under tusenlappen på Blocket.
Var precis på väg att tipsa om Inca compact men såg att phl hann före, rätt trevlig såg som var lillebrorsan till Inca Major.
/Kent
/Kent
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
http://www.toolstop.co.uk/cel-power...ordless-workstation-2-x-1.7ah-batteries-p6574
detta kanske kan vara nåt.. om det e nåt att ha vet jag dock inte
detta kanske kan vara nåt.. om det e nåt att ha vet jag dock inte
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Hm, hur smått är ditt småpyssel, är det för modellbygge kanske du ska kolla på Proxxon som phl nämnde. Eller modellbyggarnas dröm Byrnes, verkar bara finnas i 120 volt... till det facila priset 450 dollar + en spänningsomvandlare.Merkurius skrev:
Förresten det skulle inte fungera med en liten bandsåg med anhåll? Det beror ju på vilka toleranser du jobbar med.
Redigerat:
Klicka här för att svara