8 455 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Var hittar jag en stor verktygslåda i plåt?
Har idag en låda som är 50cm lång och har 3 våningar med fack. Dessa är 10cm breda och kanske 6-7cm djupa.
Modell liknande denna fast med 3 våningar letar jag efter. Dvs 7 fack. Gärna så rejäl som möjligt då den jag har idag har tappat varenda popnit pga slitage
och den går inte att laga längre.

Modell liknande denna fast med 3 våningar letar jag efter. Dvs 7 fack. Gärna så rejäl som möjligt då den jag har idag har tappat varenda popnit pga slitage

Tack. Väldigt lika den jag hade. Tyvärr så är det väldigt trångt att komma åt i facken då den inte öppnar sig helt så att säga. Sen började alla popnitar släppa med tiden och användande. Jag har en hel stor Kamaza hylsnyckelsats + mycket annat i min verktygslåda.HHH skrev:
Denna modell på låda fast gärna ännu lite större vore perfekt.
30 kg känns lite väl tungt för att vara riktigt mobilt.
Kanske går det att dela upp i två mindre plåtlådor efter användningsområde?
Annars kanske en stor låda av typ Stanley på hjul kan vara ett alternativ eller en verktygsvagn med skåp på.
Har själv en ca 70 cm lång plåtlåda med tre fack som utrustades för att vara så allround som möjligt. tyvärr så blev den för stor och klumpig och var ändå inte heltäckande. Har istället gått över till att använda en öppen låda av denna typ och en kraftig avlång murbrukshink, som går att bära nära kroppen med rak arm. Dessa utrustas sedan med de verktyg som behövs för tillfället. Blir lite plockande från verktygstavlorna/lådorna istället.
Annars kanske en stor låda av typ Stanley på hjul kan vara ett alternativ eller en verktygsvagn med skåp på.
Har själv en ca 70 cm lång plåtlåda med tre fack som utrustades för att vara så allround som möjligt. tyvärr så blev den för stor och klumpig och var ändå inte heltäckande. Har istället gått över till att använda en öppen låda av denna typ och en kraftig avlång murbrukshink, som går att bära nära kroppen med rak arm. Dessa utrustas sedan med de verktyg som behövs för tillfället. Blir lite plockande från verktygstavlorna/lådorna istället.
Kanske jag som tar i. 25kg då. Den är helt full nu och rätt tung men jag vill ha det så. StarkHHH skrev:30 kg känns lite väl tungt för att vara riktigt mobilt.
Så såg den ut ny nu är den som sagt mer fylld.

Medlem
· Västra Götaland
· 217 inlägg
då hade jag mer verktyg i min låda ,hadde fasta nycklar pp till 32 mm +skiftnycklar mod större
Klicka här för att svara